Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: XFS  (Přečteno 5266 krát)

alfonz19

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 219
XFS
« kdy: 03 Září 2008, 18:55:01 »
Ahoj,

potřeboval bych se s vámi poradit. Mám tu docela velkej disk, kterej jsem začal používat ve windows - proto je dodnes zformátován na ntfs. Nicméně protože již win skoro nepoužívám a navíc mám pocit, že tu a tam prostě nějak záhadně něco někde upadne (hlavně videa která vždy fungovala, najednou ztratí pár framů vždy na stejném místě), proto jsem se rozhodl, že je čas to zformátovat na něco lepšího.

Když jsem se díval na benchmarky, tak mi jako favorit vyšel (stejně jako řadě dalších) XFS. Nicméně jsem docela nováček a tak se chci zeptat jestli jeho používání je nějak významěji obtížnější a jak je to se spolehlivostí v relaci k ext3 - přeci jen některá data jsem tvořil sakra dlouho a nechci se s nimi rozloučit.

Takže otázka je: je používání XFS snadné a spolehlivé v porovnání s ext3? A je možné stejně jako u ext3 měnit velikost partition pomocí parted (qtparted)?

předem dík za odpovědi.

Vojtěch Trefný

  • Příspěvků: 9307
  • Don Quijote
Re: XFS
« Odpověď #1 kdy: 03 Září 2008, 21:46:48 »
Je v podstatě jedno jaký použijete filesystem - pro vás se nic nezmění a ani to nepoznáte...

Spolehlivost je také stejná - ale jako u všech operačních systémů nezávisle na použitém FS platí - "Zálohovat, zálohovat, zálohovat!"

Co se týče operací, tak tady -- http://gparted.sourceforge.net/screens/gparted_10_big.jpg -- vidíte, co gparted zvládá u kterého FS.

alfonz19

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 219
Re: XFS
« Odpověď #2 kdy: 03 Září 2008, 22:25:50 »
díky za odpověď už mám jen jeden problém. Jakým příkazem zformátuju partition na xfs??? Našel jsem snad všechny fs ale xfs a jfs prostě ne.

Vojtěch Trefný

  • Příspěvků: 9307
  • Don Quijote
Re: XFS
« Odpověď #3 kdy: 03 Září 2008, 22:29:57 »