Nastavenia sú totožné ako pri editácii registrov wine (prevzaté z
www.abclinuxu.cz http://www.abclinuxu.cz/clanky/multimedia/directx-ve-wine)
Ďalší zdroj:
http://wiki.winehq.org/UsefulRegistryKeysVýpis z článku:Wine používá systém registrů kompatibilní s Windows a stejně jako tam v něm lze nastavit a poladit různé věci. Občas je to dokonce jediný způsob, jak něco nastavit. Grafický editor registrů (stejný jako ve Windows) spustíte příkazem regedit.
Nastavit Direct3D lze v HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Wine -> Direct3D. Platné jsou řetězcové položky s následujícími názvy:
DirectDrawRenderer
Určuje, který backend se použije pro vykreslování (DirectDraw). Platné hodnoty:
* gdi - použije backend GDI, který je pomalý, ale spolehlivý (výchozí nastavení)
* opengl - použije backend OpenGL, který je rychlý, ale ne všechny programy s ním fungují správně
RenderTargetLockMode
Nastavuje režim čtení a zápisu framebufferu zatímco je zamčený. Platné hodnoty:
* auto - stejné jako readdraw, ale později bude odkazovat na nejlepší metodu (výchozí)
* disabled - efektivně zakáže zamykání framebufferu
* readdraw - použije glReadPixels pro čtení a glDrawPixels pro vykreslování
* readtex - použije glReadPixels pro čtení a vykresluje pomocí texturovaných quadů
* texdraw - použije textury pro readback (načtení dat z GPU zpět do RAM) a glDrawPixels pro vykreslování
* textex - použije textury pro readback a vykresluje pomocí texturovaných quadů
OffscreenRenderingMode
Nastavuje režim "off-screen" vykreslování. OpenGL běžně vykresluje do nějakého okna, které lze vidět na monitoru, ale občas je vhodné vykreslovat do bufferu, který není zobrazený, a tomu se říká "off-screen" vykreslování. Platné hodnoty:
* backbuffer - vykresluje se do backbufferu, což je část video RAM, která obsahuje další snímek, jenž má být vykreslený
* pbuffer - použije PixelBuffery, což znamená, že ovladač OpenGL vybere nejlepší umístění pro buffer (RAM, AGP [sdílenou paměť] nebo video RAM)
* fbo - použije objekt framebufferu
UseGLSL
Lze nastavit hodnoty "enabled" (povoleno) nebo "disabled" (zakázáno). GLSL je zkratka pro OpenGL Shading Language, což je zvláštní vysokoúrovňový programovací jazyk, který usnadňuje programování shaderů. Od Wine verze 0.9.49 je ve výchozím stavu povolený. Při zakázání se použijí ARB shadery. ARB je OpenGL Assembly Language a jde o nízkoúrovňový jazyk pro programování shaderů. ARB (na rozdíl od GLSL) nepodporuje různé vychytávky (flow control, branching), ale stále se (díky své přenositelnosti) používá.
VideoMemorySize
Nastavuje množství emulované video RAM. Výchozí hodnota není pevná, nastaví se na základě jednoduché autodetekce založené na odhadu z OpenGL řetězců.
____________________________________________________________________________________________________
Pri editácii registov vo wine 1.1.13 však tento
kľúč chýba, takže nastavenie je pravdepodbne automatické a tento plugin slúži len pre nižšie verzie wine. Taktiež som tieto nastavenia nenašiel ani v položke „user.reg“ aj keď sa plugin píše, že optimalizácia bola vykonaná a DirectX 9c bol vo wine doinštalovaný (vid
http://www.wine-reviews.net/microsoft/directx-90c-march-2008-redistributable-on-linux-with-wine.html).