Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Grafika & Sieť  (Přečteno 2831 krát)

Tobo

• Návštěvník
  • Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ !
    • Sdmototeam.sk
Grafika & Sieť
« kdy: 27 Ledna 2009, 17:12:42 »
Dobrý deň,
Včera večer som si nainštaloval Ubuntu. Takže som absolutny začiatočník. Už som ho kedisy skúšal, ale to bolo len tak cez live CD. Nainštaloval som si updaty, a narazil som na dva problémi. ::)

Prvý je taký, že mám doma spravenú LAN sieť. Môj PC slúži ako nejaké úložisko dát. A všetci potrebujú dáta z môjho PC. U woken som mal zdielaný jeden priečinok, a v ňom bolo všetko čo iné PC potrebovali. A keď som chcel dať zdielať priečinok napísalo mi chybu v súbore /SAMBA/niečo (ak sa mi podari odstranit chyba č.2 tak editnem). Už presne neviem a nemôžem pozrieť lebo  ... 2 problém je že po inštalácií ovladača na grafickú kartu (3D akcelerator) som dal reboot. Po reboote sa ubuntu už nenaštartovalo. Zostala čierna obrazovka a to bolo všetko. Od vtedy sa tam nemôžem dostať. Spravilo mi to 2x. V čom by to mohlo byť ?  ::)

Vopred Ďakujem
S pozdravin Tobo
Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ !

JohnyN

• Host
Re: Grafika & Sieť
« Odpověď #1 kdy: 27 Ledna 2009, 18:11:11 »
Zdravím Ťa a zároveň Ťa vítam medzi linuxákmi  ;).
1. http://wiki.ubuntu.cz/Samba
Máme tu na servery Ubuntu CZ takú peknú encyklopédiu na dobrú noc - http://wiki.ubuntu.cz  :D Veľa vecí tam nájdeš, na tom linku je vysvetlená celá problematika zdieľania Windows - Linux. Ubuntu ti vyhodilo chybu, lebo z kapacitných dôvodov sa na inštalačné CD nezmestí inštalácia Samby a preto v holej inštalácii nie je. Avšak pri vytváraní zdieľaného adresára / priečinka ti to systém oznámi a ponúkne inštaláciu - všetky info nájdeš na wiki.
Rovnako je aj veľa tutoriálov na YouTube - snáď nevadí english

2. Pošli model grafickej karty, bez nej nič nevyriešime.
Ty však môžeš urobiť: