Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: zašifrováno?? Pomoc!! [vyřešeno]  (Přečteno 942 krát)

wenca87

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 39
zašifrováno?? Pomoc!! [vyřešeno]
« kdy: 04 Září 2009, 21:23:45 »
Zdravím! Nejsem zrovna odborník a možná je to banalita, nicméně si nevím rady:
Kopíroval jsem data z jednoho OS (Xubuntu) do druhého (tatéž distribuce), přičemž jsem úložiště toho prvního následně formátoval, takže mám už jen tu kopii. Když jsem ji však pak chtěl v tom druhém OS otevřít, zjistil jsem s hrůzou, že se k datům nedostanu, neboť jsou zřejmě nějak zašifrovaná. Jedná se především o textové soubory, na nichž ovšem dost závisí moje práce. Existuje způsob, jak se k těm datům znovu dostat? Za jakoukoli radu předem děkuji!!
« Poslední změna: 21 Září 2009, 09:14:46 od kiklhorn »
AMD E-300 APU with Radeon(tm) HD Graphics, Kubuntu 14.04 64bit ...a nestydím se za to!

Krysař

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1253
Re: zašifrováno?? Pomoc!!
« Odpověď #1 kdy: 04 Září 2009, 21:41:52 »
Jak se projevuje "nemožnost dostaní se k datům"? Je opravdu zřejmé, že jsou data zašifrovaná?
Možná bude jen problém s vlastnictvím a právy k souborům. Byl v obou systémech stejný uživatel (login - UID)?
„Nepropadejte naději, jste z nejhoršího vevnitř.“

wenca87

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 39
Re: zašifrováno?? Pomoc!!
« Odpověď #2 kdy: 05 Září 2009, 07:17:03 »
Tak to bohužel ne. V každém ze systémů jsem použil jiné jméno i heslo. Když se pokusím jednotlivý sobor .doc otevřít, vždy se mi zobrazí jen jakýsi "kód". To, že je problém s vlastnictvím je na snadě, jenže jak z toho ven? Existuje způsob, kdy bych získal oprávnění k užívání souborů jiného uživatele, za předpokladu, že znám jeho jméno a heslo? S linuxem začínám a tak mi zřejmě spousta věcí uplně nedochází.
« Poslední změna: 05 Září 2009, 07:35:02 od wenca87 »