Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: rozšíření části home (nově převedení na nový disk) (vyřešeno)  (Přečteno 5680 krát)

dredata_zizalka

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 641
kvůli narůstajícímu objemu dat bych ráda přidala do ubuntu trochu místa.

Momentálně mám paralerně naistalovaná ještě Xpéčka, které ovšem už nepoužívám (navíc se tam ani nemůžu dostat, protože mi nejde při bootu klávesnice  ::) a ještě nevím proč ;D )
je reálné odkrojit z oddílu kde jsou windows a přidat trochu třeba do home? nebo úplně odporuje základům IT? (jsem uživatel amatér a tyhle věci bohužel neznám).

Osobně si myslím, že by bylo nutné naformátovat disk, ale do toho se nechce ani v nejmenším.

Šlo by třeba windows smazat a ten celý prázdný kus předat do ubuntu? nebo je to také nereálné? Nevíte někdo jaké mám možnosti? (nejradši bych si tam windows ještě ponechala...přeci jen se mi občas povede vyvést nějakou hloupost a pak se to hodí :-[ )

případně prosím nějaký tip, pod jakým heslem se k těmto informacím dogooglit  :-[

díky
« Poslední změna: 14 Března 2010, 09:38:54 od dredata_zizalka »

Jan Skořepa

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1253
    • JaSovy stránky
Re: rozšíření části home
« Odpověď #1 kdy: 01 Ledna 2010, 17:48:43 »
Jde to, taky jsem to dělal. Defragmentovat Windows, přes LiveCD (nebo s odpojeným diskem Windows) oddíl zmenšit a na uvolněné místo roztáhnout (zvětšit) oddíl linuxu. Vše bez ztráty dat.
MB ASUS P5KPL/EPU - CPU Pentium(R) Dual-Core E5300 2600 MHz - RAM 4 GB DDR2 - GK GIGABYTE GeForce 8400 GS - OS Debian Stable (64bit)

dredata_zizalka

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 641
Re: rozšíření části home
« Odpověď #2 kdy: 01 Ledna 2010, 17:58:12 »
jů tak pozitivní odpověď!

mohla bych poprosit o nějaký návod pro blbý?  :-[ přeci jen já si tu ztrátu dat můžu klidně přivodit  ;D