Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Nemôžem zapnúť počítač...  (Přečteno 978 krát)

silvika

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Nemôžem zapnúť počítač...
« kdy: 08 Dubna 2010, 21:23:24 »
Ahojte,
potrebujem poradit..vcera vecer sa mi laptop z nicoho nic sam vypol. nasledne sa nedal zapnut ani ked som pockala a skusala ho zapnut neskor. Dnes je to to iste. Ked stlacim vypinac, spusti sa ventilator laptop chvilu taha ale monitor sa ani nezapne a laptop po chvilke vypne. Dnes sa mi ho podarilo na chvilu zapnut..vsetko bolo ok a potom asi po 5 minutach sa opat sam vypol a neda sa vobec zapnut. Stale zacne natahovat a vypne. Mam HP pavilion a OS Ubuntu (ubuntu mam uz dlho a nemyslim, ze by bol problem v tom) Naozaj neviem co s tym, v compe mam vela potrebnych dokumentov..

Ak by ste mi niekto vedeli poradit, PROSIM piste...

DAKUJEM

Michal "Tylnesh" Kohútek

  • Administrátor fóra
  • Stálý člen
  • ******
  • Příspěvků: 1076
    • Lords Of Tech
Re: Nemôžem zapnúť počítač...
« Odpověď #1 kdy: 08 Dubna 2010, 21:30:16 »
Hmm... asi by som skúsil najskôr povysávať chumáče prachu z ventilátora, možno ho to spomaľuje a nestíha chladiť... HPčká majú často problémy s chladením...
https://lordsoftech.com

Registered Linux User #506395

--- Smartphone 0: Apple iPhone 11
--- Smartphone 1: OnePlus 3T - Ubuntu Touch
--- Laptop 0: Apple Macbook Air M1
--- Laptop 1: Lenovo Thinkpad X1 Carbon Gen 3
--- Workstation: Ryzen 7 2700X, RX 5700XT, 32GB RAM
--- Other: Niekolko kusov od kazdeho vydaneho variantu Raspberry Pi

silvika

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Re: Nemôžem zapnúť počítač...
« Odpověď #2 kdy: 08 Dubna 2010, 21:57:25 »
JJ..ventilator som vysavala.sice len zvonku..kedze je dost problem dostat sa k nemu.na HP musim rozobrat cely comp aby som sa k nemu dostala...achh   :'(

Michal "Tylnesh" Kohútek

  • Administrátor fóra
  • Stálý člen
  • ******
  • Příspěvků: 1076
    • Lords Of Tech
Re: Nemôžem zapnúť počítač...
« Odpověď #3 kdy: 08 Dubna 2010, 22:01:09 »
Viem, je to nepríjemné, ale hádam to pomôže...
https://lordsoftech.com

Registered Linux User #506395

--- Smartphone 0: Apple iPhone 11
--- Smartphone 1: OnePlus 3T - Ubuntu Touch
--- Laptop 0: Apple Macbook Air M1
--- Laptop 1: Lenovo Thinkpad X1 Carbon Gen 3
--- Workstation: Ryzen 7 2700X, RX 5700XT, 32GB RAM
--- Other: Niekolko kusov od kazdeho vydaneho variantu Raspberry Pi

ŠVEJK

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 165
  • Mýlit se může každý, učený i nevzdělaný blbec ...
Re: Nemôžem zapnúť počítač...
« Odpověď #4 kdy: 09 Dubna 2010, 17:30:24 »
Ahoj ...
Měl jsem podobný starosti s PC. (Byl na vině asi zřejmě blesk.)
Souhlasim s "Michalem" může to být i špatné chlazení tudíž -ventilátorem.

Ještě jsem se chtěl zeptat jestli poslední dobou nebylo u vás špatné počasí myslím "BLESK" je možné, že i blesk má nasvědomí špatný chod zdroje v počítači. Pak bych zkusil vyměnit zdroj. Já vypínám PC i od sítě pokud možno za špatného počasí. Přepěťovým ochranám nevěřím.

Ještě mě napadá - vyměnit pojistku uvnitř zdroje, ale to bych doporučoval trochu zručnějšímu člověku je zapotřebí otevřít zdroj a u hlavního napájení je pojistka, která může a nemusí být vadná...

Hodně zdaru a štěstí ...
Víc lidí má víc rozumu. Ten poradí to, ten vono, a pak se dílo podaří.

silvika

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Re: Nemôžem zapnúť počítač...
« Odpověď #5 kdy: 09 Dubna 2010, 17:34:26 »
Takze cely comp som rozobrala, povysavala vsetko, co sa dalo...poskladala som to a zatial funguje...som zvedava ako dlho vydrzi zapnuty,..aledufam, ze uz to bude oki...
Dakujem ti za radu  ;)

Michal "Tylnesh" Kohútek

  • Administrátor fóra
  • Stálý člen
  • ******
  • Příspěvků: 1076
    • Lords Of Tech
Re: Nemôžem zapnúť počítač...
« Odpověď #6 kdy: 09 Dubna 2010, 17:37:27 »
No... pokiaľ sa nemýlim, tak v prípade, že by bol vadný zdroj, alebo nefunkčná poistka, tak by sa ani len nezapol... S tou 5-minútovou funkčnosťou by som asi naozaj stavil na chladenie, aj keď z mojej skúsenosti sa pc prehreje ešte skôr... Ale veď skúsiť treba všetko a celkom netrpezlivo čakám na feedback (rád sa dozvedám čo je za problémami aj vtedy, keď sa ma priamo netýkajú... o to sladší pocit je vtedy, keď túto empirickú vedomosť potom môžem využiť u seba :))

EDIT: Nie je zač, ak to bude fungovať som veľmi rád a želám čo najmenej kríz s pc i obecne :)
https://lordsoftech.com

Registered Linux User #506395

--- Smartphone 0: Apple iPhone 11
--- Smartphone 1: OnePlus 3T - Ubuntu Touch
--- Laptop 0: Apple Macbook Air M1
--- Laptop 1: Lenovo Thinkpad X1 Carbon Gen 3
--- Workstation: Ryzen 7 2700X, RX 5700XT, 32GB RAM
--- Other: Niekolko kusov od kazdeho vydaneho variantu Raspberry Pi

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.