Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Flight gear: jak mám vzlétnout?  (Přečteno 11015 krát)

Argonisius

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 110
Re: Flight gear: jak mám vzlétnout?
« Odpověď #25 kdy: 29 Října 2010, 21:20:50 »
Díky za pěkný návod  ;D. Nevíte, proč mi letadlo při pojíždění pořád zatáčí doleva a proč nemůžu zatlačit knoflík plynu?

Rostislav Mikolaš

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 14
Re: Flight gear: jak mám vzlétnout?
« Odpověď #26 kdy: 29 Října 2010, 23:22:01 »
Netuším, ale mně občas taky pěkně nepříjemně zatáčí . V praxi bych očekával vítr, ten má tendenci zdvihnout křídlo na návětrné straně. Obecně se správně ( nejlépe ) startuje a přistává vždy proti větru. Vítr by měl mít jen určitý úhel ke směru letu a měl by být jen do určité velikosti. Korekce tohoto větru na zemi by se prováděla jemně křidélky tedy klávesami 4 a 6. Obecně při řízení letadla není na místě zbrklost a příliš prudké pohyby. Ty si dovolí člověk, který přesně ví co dělá. Postupně je třeba získat odhad účinku při řízení. V řízení je určitá setrvačnost. Dám povel a změna se projeví až za chvíli. Taky s tím plynem a s tím úhlem stoupání se to asi nesmí příliš přehnat. I když to je právě do určité míry pro začátečníka při startu problém. Kokpit jde nahoru, horizont se vám ztratí a normálně kontrolujete polohu bočním pohledem z kabiny, koukat se před sebe moc nemá význam. Jediné co musím sledovat je aby rychlost letu , tedy nikoliv otáčky motoru neklesla a abych to nepřehnal s úhlem pod kterým stoupám. Letadlo při tom lehce natáčím proti větru, kompenzuji vlastně to foukání větru. Takže běžně se v letadle vlastně lítá, řekl by subjektivně v porovnání s autem, nakřivo. Celé letadlo je natočeno proti větru ale letí stále stejným směrem. Možná je dobré pro to aby si toho člověk všiml přepnout ovládací panel do 3D a pomocí klávesy x zvětšit vzdálenost od panelu. Potom sledovat relativní posun kokpitu vzhledem k horizontu. Jakmile se kokpit neotáčí, jsou v rovnováze rychlosti větru a letounu. Kompas by pak měl ukazovat stále stejný směr. To jak rychle stoupám a zda vůbec stoupám kontroluji na variometru.

A proč konkrétně nejde ovládat plyn netuším. Jako první bych zkusil shift-p zobrazit ve 2D ovládací panel a ctrl-c zobrazil tlačítka. Táhlo plynu je pomyslně rozděleno na dva obdélníky . Reakce tj. změna pozice táhla je však velmi jemná a tak doporučuji maximalizovat okno simulátoru. Pak klikáním šipkou ( levé tlačítko myši ) do pravého žlutého obdélníku postupně přidávám plyn. Musím kliknout několikrát a nebo kliknout a držet . Zároveň sleduji otáčky, Ty by měly růst.

 

Rostislav Mikolaš

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 14
Re: Flight gear: jak mám vzlétnout?
« Odpověď #27 kdy: 30 Října 2010, 22:45:11 »
K několika předchozím postřehům bych přidal ještě jednu doposud nezmíněnou možnost. Na pravé straně ovládacího panelu je spousta ovládacích prvků, které připomínají autorádio. Jeden z těchto přístrojů je autopilot. V našem konkrétním případě jde o systém Bendix/King s označením KAP 140 . Autopilot má, jak jinak, několik  režimů. Jeden ( první z nich ) z těchto režimů pomáhá vyrovnat naklánění letadla - onu nepříjemnou rotaci kolem osy jenž pomyslně prochází vrtulí a ocasem letadla. Takže, klikneme-li na tlačítko AP, jenž je umístěno na panelu těsně nad táhlem plynu, dá se to i v 3D, rozsvítí se kontrolní panel autopilota, a autopilot se bude snažit vyrovnat ono nepříjemné cloumání s letadlem. V tomto režimu autopilota ale stále budeme řídit směr letadla, na zemi při startu klávesou 0 a . ( tečka ). Když bude autopilot zapnutý, snadněji se nám podaří dosáhnout vzletovou rychlosti aniž bychom převrátili letadlo na záda. V okamžiku kdy se vzneseme bude lepší na chvilku autopilota opětovným kliknutím na tlačítko AP vypnout, tím se na chvíli zcela uvolní uřízení pro manuální ovládání. Jemným kliknutím na klávesu 2 a případnou korekcí klávesou 8 nastavíme stoupání. Stoupání nesmíte  přehnat, stačí když kokpit bude lehce nad čárou horizontu. Pak opět zapneme autopilota. Ten stabilizuje let. Toto můžeme několikrát opakovat.

Neříkám, že je to optimální způsob ovládání, ale je zvládnutelný  :) 

Autopilot se dá samozřejmě použít k dalším činnostem jako je například let v požadovaném směru, změna směru letu, přiblížení k letišti a přistání, ale toto téma je poněkud rozsáhlejší. Autopilot totiž a teď si opět trochu vymýšlím využívá několika dalších přístrojů, jenž jsou na ovládacím panelu vidět a pro správnou funkci autopilota je třeba tyto přístroje nastavit a pak teprve požadovat nějakou náročnější akci po autopilotovi.

Argonisius

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 110
Re: Flight gear: jak mám vzlétnout?
« Odpověď #28 kdy: 31 Října 2010, 10:58:28 »
Můj problém s nemožností zrychlit byl způsoben tím, že si Flightgear myslel, že mám zapojený joystick, ale ve skutečnosti to byla jiná součást notebooku. Dá se to vyřešit tak, že flightgear spustíte z příkazové řádky fgfs --prop:input/joysticks/js[0]=0 . Tím vypnete joystick.

sabraq

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3412
  • Bootloader-není téma k hovoru,ani zbytný prostor
Re: Flight gear: jak mám vzlétnout?
« Odpověď #29 kdy: 01 Listopadu 2010, 23:36:24 »
No dobře, dobře. Tak já na to někdy zkusím vlítnout ;D
PP v kolečku - není licence,pouze upozornění na reklamu
"Dress code" - oblečení podle předpisu(ne kódované oblečení)
CC v kolečku - je licence,značí,že se někdo nesmírně snaží

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.