Zdravím,
mám velký problém, který se mi však nedaří ani najít, natož vyřešit.
Za rady předem děkuji.
Po upgrade (z 10.04) na Ubuntu 10.10 Maverick nemohu v žádném VoIP klientu pořádně telefonovat, protože slyším velmi trhaný zvuk protistrany.
Zde má útržkovitá zjištění:
- na staré instalaci Ubuntu 9.04 je zvuk bezchybný (ve stejnou dobu, kdy je na U10.10 trhaný)
- ADSL linka nezatížená žádným jiným provozem; mnoho pokusů v různou dobu, ....
- zkoušel jsem zvukovku (na VoIP mám totiž extra PCI zvukovku) vypnout i zapnout v Pulseaudio
- zkoušel jsem v VoIP klientech použít tuto zvukovku přes PulseAudio i přes ALSA
- klienti SFLphone, twinkle
- zvukovku jsem otestoval i samostatně - přehráváním hudby -> naprosto bez problémů
- zkusil jsem zvukovky, co do účelu použití [systémové zvuky, video, ...] X [VoIP headset], i prohodit a je pravda že ta integrovaná (systémová) se zadrhává méně, nicméně taky
- určitě to nesouvisí s zatížením sítě, agregací, momentálním přetížením VoIP operátorů (zkouším několik), ...
- ....
jsem naprosto zoufalý a na prášky :-) Kde může být problém ?!
Vzhledem k tomu, že samotný ALSA backend je OK (zvukovky hrajou jinak bez problémů) vidím jedinou možnost - i když se mi to zdá nemožné ?!
= ?? nějaká chyba v jádru - co do zacházení s pakety RTSP ?? (audio VoIP) - nějaké "zácpy", ...
Pozn.: U 10.04 jsem také občas zaznamenal výpadky ve VoIP zvuku, ale ne moc často - proto jsem to neřešil a vzhledem ke krátkému používání 10.04 ... nevím
Jako by problém rostl ?! 9.04 Ok, 10.04 +-, 10.10 nepoužitelné
Vím, že je vzhledem k neidentifikaci problému těžko radit, přesto prosím fórum o zapřemýšlení, třeba alespoň jak postupovat ve vyhledávání problému.
Děkuji
--kapetr