Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Akú distribúciu?  (Přečteno 5971 krát)

blizzboz

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 2
Akú distribúciu?
« kdy: 05 Listopadu 2010, 10:02:54 »
V linuxe som začiatočník používam ho cca 3 týždne... Ubuntu som už úspešne zvládol, s konzolou si už začínam celkom rozumieť aj som dačo pod linuxom naprogramoval, Ubuntu mám samozrejme ako hlavnú distribúciu ale akú dristribúciu mi odporúčate teraz?

Najdôležitejšie je aby mala nejaký rozumný balíčkovací systém. deb mi veľmi vyhovuje. Skúšal som SuSe ale tam ma odradili RPM balíky ktoré sú nejaké divné... Debian ma zas odrázda lebo vraj má zastaralý software, ako je to z podporou hardwaru v debiane? Najviac ma zaujalo Gentoo myslíte že mám šancu ho zvládnuť ho? Alebo je to na mňa ešte priveľa?

Rixx

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1163
Re: Akú distribúciu?
« Odpověď #1 kdy: 05 Listopadu 2010, 10:16:13 »
Ak debian tak testing. Je to skvelá alternatíva. Debian Stable má zastaralé balíčky, testing má balíčky nové. Gentoo je fajn, osobne som ho vydržal používať najdlhšie (asi pol roka v kuse) a podľa návodu sa dá v pohode nainštalovať. Teraz sa mi osvedčil Arch, pri ktorom asi ostanem. Ale je to len na tebe, za vyskúšanie čohokoľvek prakticky nič nedáš.

blizzboz

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 2
Re: Akú distribúciu?
« Odpověď #2 kdy: 05 Listopadu 2010, 10:32:56 »
Vďaka skúsim teda to Gentoo vraj má aj dobrý balíčkovací systém. A arch je niečo ako Slackware aký to má balíčkovací systém?

Rixx

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1163
Re: Akú distribúciu?
« Odpověď #3 kdy: 05 Listopadu 2010, 10:40:07 »
No v Gentoo sa prakticky všetko kompiluje, neviem ako to má Slackware, nikdy som ho nepoužíval :) Niečo o balíčkovacom systéme Arch-u je tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Arch_Linux#Package_management

Edit: Návod na inštaláciu Archu: http://forum.ubuntu.cz/index.php/topic,50343.0.html