Trochu jsem nepochopil tvůj popis, napíšu tedy jak to funguje u mne.
Mám klienta, kterým se připojuji k AP poskytovatele, ten je pak kabelem propojen k mému routeru, ke kterému se připojuji jak WiFi, tak LAN kabely. Předpokládám, že je to tvůj případ. V továrním nastavení mají oba stejné IP adresy, jsou také od stejného výrobce. Před připojením k AP poskytovatele jsem musel nejdřív klienta překonfigurovat tak, aby se mohl připojit k AP, tzn. nastavit pevnou IP od poskytovatele, DNS atd. Předpokládejme, že IP klienta je (čísla nastřílím od boku, nechce se mi je ted hledat): 10.20.30.40, webové rozhraní na jeho nastavení je na 10.20.30.1. Na klienta se připojím tak, že nejdřív zadám na svém PC ručně pevnou IP, která MUSÍ ležet ve stejném rozsahu, jako klient, ale různou od jeho IP i web. rozhraní, tzn. např. 10.20.30.128, pak v prohlížeči zadám adresu web.rozhraní, tj.:
http://10.20.30.1 Klient si vyžádá UN a Pass (v mém případě admin, 1234, je to dost časté) a můžu konfigurovat KLIENTA. Po jeho nakonfigurování připojím svůj router, na PC nastavím automatické přidělování IP přes DHCP a zadáním
http://192.168.2.1 se dostanu do konfigurace routeru, kde si zapnu WiFi atd.
Podotýkám, že v továrním nastavení bývá obvykle i klient nastaven na IP z rozsahu 192.168.2.### a konfigurace probíhá na 192.168.2.1, proto máš u obou stejnou IP adresu. Záleží ale na poskytovateli, zda přiděluje IP na pevno nebo taky přes DHCP a podle mne za provozu určitě nebude stejná (192.168.###.### je určená pro lokální sítě)