Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: VNC+sda05+swap  (Přečteno 1150 krát)

foruman

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 31
VNC+sda05+swap
« kdy: 26 Června 2011, 22:47:58 »
Ahoj,
ve světě ubuntu jsem tak trochu nováček a postupem času, než se tím prolouskám budu na Vás mít pravděpodobně pár otázek.

První věc co zmiňuji jedná se o Ubuntu 11.04 a účel počítače je HTPC. Na stroji jsem nahodil xrdp server, beží, jak dle terminálu tak v praxi. Nicméně pokud založím RDP session, mám omezená práva - jde to změnit ? Pokud se připojím přes VNC je to fajn, ale VNC je strašně kostrbaté a nedá se sním plnohodnotně pracovat (chci vzdáleně spravovat celý stroj). Je možno případně snížit rozlišení VNC session, nebot myslím, že pokud by se rozlišení snížilo na 560p tak by to určitě jelo lépe než na mých full hd.

Druhá věc se týká sda05. Při instalaci jsem si vytvořil sda01 jako \ pro data ubuntu. A druhý oddíl s podstatnou kapacitou \usr jako sda05 který měl být pro moje osobní data ( abych o ně nepřišel v případě havarie ubuntu a jeho následné reinstalace). Předpokládám, že sda05 asi není namountován, ale nikde v ubuntu nevidím žádnou možnost namountovat disk. Předpokládám, že půjde namountovat přes terminál, nicméně to mi nepřijde ubuntu user friendly.

A poslední věc, krom sda01 a sda05 jsem vytvořil ještě 2 GB swap oddíl. Ten pokud se podívám do stavu systému, ubuntu vidí. Nicméně píše, že jeho využití je 0 %. To asi není v pořádku ? Případně může mi někdo trochu vysvětlit jak to v linuxu v tomhle směru funguje - případně navést na nějaký link, kde se toto řeší.

Všem Vám pěkně děkuji.

Martin Kiklhorn

  • Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • ******
  • Příspěvků: 4807
  • グーグル!ご存知ですか?
    • HEJ
Re: VNC+sda05+swap
« Odpověď #1 kdy: 26 Června 2011, 23:54:33 »