Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Špatné načtení HDD  (Přečteno 1905 krát)

padik35

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 13
Špatné načtení HDD
« kdy: 25 Prosince 2011, 09:47:11 »
Jsem začátečník a rád bych si nainstaloval linux, jenže mě provází několik problémů.

Tím problémem je špatná identifikace HDD v prostředí liveCD (jedu z flešky)

V samotném prostředí mi pod Home Folder zobrazí HDD správně i s jeho oddíly. Ale při instalaci linuxu i v programu Gparted (pro tvorbu partišen) mi zobrazuje pouze celý disk bez partišen. Já potřebuji aby je identikovali tyto programy správně, abych si mohl jednotlivé oddíly přetvořit a vzít pro instalaci samotného systému.

Poraďte prosím, pročítal jsem forum, ale kde byla problematika alespoň podobná té mé, tak jsem se zamotal, protože je problém vyřešen pro pokročilé a já se ztrácím.

TIBOR

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 6529
  • Som uzivatel linuxovej distribucie, som linuxak?
Re:Špatné načtení HDD
« Odpověď #1 kdy: 25 Prosince 2011, 10:15:19 »
Nastartuj liveusb. Tam spusti terminal a v nom prikaz
Kód: [Vybrat]
sudo fdisk -lVypis sem zkopiruj.
HP Laptop 17-ca1xxx Ubuntu Mate 22.04 FF 64bit.
Asus X751LB-TY014H Ubuntu Mate 20.04.1 FF 64bit.
Linus, Lajnas, Línus, Luínus, Lajnus a je mi naozaj jedno, ako ľudia vyslovujú moje meno. Ale "Linux" je vždy "Linux". LINUS TORVALDS, tvorca Linuxového jadra.(V dokumente Revolution OS)

Byran

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 14
Re:Špatné načtení HDD
« Odpověď #2 kdy: 25 Prosince 2011, 10:20:01 »
Ahoj! Pokud jsem to správně pochopil tak ty vlastně žádný problém nemáš  ;D. Při instalaci si totiž Ubuntu rozdělí disk samo a ony "partišny" si vytvoří jak potřebuje. Pokročilí uživatelé to samozřejmě mohou provést manuálně, ovšem tady nevidím důvod :)...