Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Co použít pro vývoj desktop programu v Linuxu  (Přečteno 1291 krát)

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Co použít pro vývoj desktop programu v Linuxu
« kdy: 02 Února 2013, 17:59:30 »
Připravuji se na tvorbu desktop programu pro záznam dat z měřících prvků. Program bude na obrazovce zobrazovat aktuální hodnoty, graf se záznamem průběhu, jednoduchou databázovou tabulku s parametry týkajícími se záznamu dat. Bude umožňovat tisk zaznamenaného včetně grafu. Samozřejmě bude mít nějakou databázi pro záznam (nejspíše některou z mých oblíbených firbirdsql nebo postgresql). Předpokládám, že obrazovka se bude obnovovat přibližně jednou za vteřinu.
Chci tento program napsat pro Linux. Nezáleží mi příliš na tom bude-li to v Gnome, KDE nebo jiném prostředí. (Stejně hodlám program roztáhnout přes celou screen a obsluhu nikam moc nepouštět.) Teď se rozhoduji jaký jazyk a vývojové prostředí použiji pro tento program.

Nejdříve jsem uvažoval nad tím použít Mono a MonoDevelop, jelikož je to psáno v c# pro dotNET a to celkem ovládám. Jenže jsem narazil na problém, že není jasný licenční stav některých knihoven, jejichž tvůrcem je Microsoft a jsou použity v tomto systému.

Pak jsem uvažoval použít Lazarus a fpc, toto prostředí je velice podobné Delphi 7, ve kterém jsem léta vyvíjel. Jenže mu chybí krása c#.

Uvažuji na Javou a NetBeans, jenže s tím nemám praktické zkušenosti, a nemám přehled jak je na tom s komunikací po seriovém portu a jak je na tom se spoluprací s databázemi, či jestli by zvládala obnovování obrazovky.

C++ mě moc neláká, dělal jsem v něm pár drobných projektů, ale nepřirostlo mi k srdci. Asi bych k němu musel použít KDevelop, ale ten jsem kdysi zkoušel a moc jsem neuspěl.

Mohu Vás požádat o tipy, připomínky a zkušenosti týkající se vývojových prostředí vhodných pro vývoj takovéhoto software v Linuxu?
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Šuohob

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 2171
Re:Co použít pro vývoj desktop programu v Linuxu
« Odpověď #1 kdy: 02 Února 2013, 19:31:26 »
jako IDE doporucuji Qtcreator. Je uzpusoben pro pouzivani Qt knihoven a programovani v C++ (pokud jsi nezlomil nad C++ hul). Je to nejluxusnijsi IDE, ktere jsem kdy v zivote videl.
Tak dlouho se vrzá s Acerem, až se displej utrhne.

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:Co použít pro vývoj desktop programu v Linuxu
« Odpověď #2 kdy: 02 Února 2013, 20:53:41 »
Díky za tip.
Neznám a zkusím.
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:Co použít pro vývoj desktop programu v Linuxu
« Odpověď #3 kdy: 08 Února 2013, 00:54:49 »
Qt Creator vypadá dobře, učím se v něm as 10x rychleji než v MonoDevelopu.
Je to náhoda, že mi Qt4 připomíná dotNET?
I do toho C++ se dostávám...
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.