Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Zoner Photo Studio - Wine  (Přečteno 19844 krát)

Dr.Gaga

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 4
Zoner Photo Studio - Wine
« kdy: 16 Března 2014, 11:46:46 »
Ahoj!

Rozhodl jsem se přejít z Win7 na Ubuntu. Jsem fotograf a potřebuji zpracovávat velké množství RAW, upravovat je, vyřezávat, hromadně měnit velikost atd.

Vyzkoušel jsem nejrůznější nástroje, včetně RawTherapee, DigiKam, Darktable. Vesměs jsem se setkal s naprosto nelogickým UI, nelogickým ovládáním a nejvíce s chybějícími funkcemi (zejména úprava světla v RAW, velký náhled u RAW, hromadná změna velikosti, rychlý editor, který bych nemusel otevírat zvlášť na každý obrázek). A nechci na svou práci využívat 4 programy, z nichž ani jeden to svoje nedělá na 100%.

Ve Windows jsem roky dělal na Zoner Photo Studio, skončil jsem u verze 15. Naprosto mi vyhovoval. Bohužel ho ve Wine nemohu spustit. Nainstaluje se normálně, ale když ho chci spustit, vždycky hlásí "Installation corrupted" (Instalace programu je poškozena). Nevím, co s tím. Zkoušel jsem přenastavit wine, ale bez úspěchu. Pokud to nerozběhám, Linux bude muset jít pryč a to bych nerad - jinak mi vyhovuje.

A tak se tedy ptám, běhá někomu ZPS ve verzi 14, 15 či 16 na Ubuntu přes Wine? Poradil by mi, prosím, někdo, jak to rozběhat?

Mockrát děkuji!

Mirek

janek-m

  • Host
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #1 kdy: 16 Března 2014, 12:19:29 »

Dr.Gaga

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 4
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #2 kdy: 17 Března 2014, 09:26:10 »
Ahoj!

Díky za link. Bohužel to nefunguje. Mám Ubuntu 12.04LTS a Wine 1.7.14. Smazal jsem adresář .wine, zkusil doinstalovat to, co je potřeba (ale linuxové balíčky jsem už nainstalované měl už před tím a knihovny ve wine krom jedné už také byly). Nainstaloval Zoner Photo Studio a.... Instalace programu je poškozena. Ani se to nespustilo. V PlayOnLinux to samé. A instalace se také nedokončila - stejně, jak píše zeleno na slovenském fóru.

Má někdo další nápad?

Děkuji moc!

Mirek
« Poslední změna: 17 Března 2014, 09:27:44 od Dr.Gaga »

Marp

  • Moderátor
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 2456
  • Moje práce není probudit ovce, ale shromáždit vlky
    • Marek Marp Pszczolka
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #3 kdy: 17 Března 2014, 09:39:45 »
Darktable je pro RAW naprosto profesionální program. Taktéž lze použít GIMP, v nové verzi a s novými pluginy je, dá se říct, na skoro stejné úrovni jako Photoshop. Lze zde doinstalovat i plugin pro RAW.
Marek *Marp* Pszczolka
--------------------------------------------
Lenovo IdeaPad 5, CPU: 8jádrový AMD Ryzen 7, 16GB RAM, GPU: AMD ATI Renoir, 512GB SSD + Debian GNU/Linux Bookworm/Sid - Kernel: 5.18

Dr.Gaga

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 4
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #4 kdy: 17 Března 2014, 12:07:50 »
Ano, zkoušel jsem. Je fakt, že z nich je asi nejlepší. Každopádně: příšerné ovládání, nemožnost něco nastavit přesně díky kratinkým posuvníčkům, nelogická hromadná úprava, nemožnost udělat výřez, slabá kvalita výstupu. A schází tam asi 2 cm místa na kraji díky programové liště nalevo...

Otázka zní, kterak rozjet Zoner Photo Studio pod Wine.

Děkuju.
« Poslední změna: 17 Března 2014, 12:13:07 od Dr.Gaga »

ludolph

  • Host
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #5 kdy: 17 Března 2014, 12:43:55 »
Ano, zkoušel jsem. Je fakt, že z nich je asi nejlepší. Každopádně: příšerné ovládání, nemožnost něco nastavit přesně díky kratinkým posuvníčkům, nelogická hromadná úprava, nemožnost udělat výřez, slabá kvalita výstupu. A schází tam asi 2 cm místa na kraji díky programové liště nalevo...

Otázka zní, kterak rozjet Zoner Photo Studio pod Wine.


Otazka zni, proc jsi vlastne prechazel z Win na Linux, kdyz je pro tebe Zoner klicovym programem.  Ja osobne mam s Wine velice spatne zkusenosti. A asi nejsem sam, kdyz se koukam kolik lidi a jak casto, tady resi problemy s Wine.
« Poslední změna: 17 Března 2014, 12:45:45 od ludolph »

zeleno

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 417
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #6 kdy: 17 Března 2014, 17:55:59 »
Citace
Otázka zní, kterak rozjet Zoner Photo Studio pod Wine.

PhotoStudio potrebuje directx9, preto je potrebné mať ho vo wine nainštalovaný a tiež je potrebné mať grafickú kartu
a ovladače, ktoré 3D podporujú. Najlepšie je asi nVidia a originál neslobodné ovladače.
Program počas spustenia kontroluje systém a inštaluje plugin na 3D rendering.
Kód: [Vybrat]
[root@localhost Program32]# wine Zps.exe
err:winediag:xrandr12_init_modes Broken NVIDIA RandR detected, falling back to RandR 1.0. Please consider using the Nouveau driver instead.
err:winediag:xrandr12_init_modes Broken NVIDIA RandR detected, falling back to RandR 1.0. Please consider using the Nouveau driver instead.
err:winediag:xrandr12_init_modes Broken NVIDIA RandR detected, falling back to RandR 1.0. Please consider using the Nouveau driver instead.
err:winediag:xrandr12_init_modes Broken NVIDIA RandR detected, falling back to RandR 1.0. Please consider using the Nouveau driver instead.
err:winediag:xrandr12_init_modes Broken NVIDIA RandR detected, falling back to RandR 1.0. Please consider using the Nouveau driver instead.
fixme:thread:GetThreadPreferredUILanguages 52, 0x33f940, 0x33f9b0 0x33f948
fixme:heap:HeapSetInformation (nil) 1 (nil) 0
fixme:heap:HeapSetInformation 0x110000 0 0x33fd70 4
fixme:shell:SetCurrentProcessExplicitAppUserModelID L"Zoner.PhotoStudio.16": stub
err:ole:CoGetClassObject class {2853add3-f096-4c63-a78f-7fa3ea837fb7} not registered
err:ole:CoGetClassObject no class object {2853add3-f096-4c63-a78f-7fa3ea837fb7} could be created for context 0x1
fixme:ole:RemUnknown_QueryInterface No interface for iid {00000019-0000-0000-c000-000000000046}
fixme:win:RegisterDeviceNotificationW (hwnd=0x1007c, filter=0x363dd3c,flags=0x00000000) returns a fake device notification handle!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
err:shell:SHGetFileInfoW pidl is null!
fixme:shell:InitNetworkAddressControl stub
Creating resource group General
Creating resource group Internal
Creating resource group Autodetect
SceneManagerFactory for type 'DefaultSceneManager' registered.
Registering ResourceManager for type Material
Registering ResourceManager for type Mesh
Registering ResourceManager for type Skeleton
MovableObjectFactory for type 'ParticleSystem' registered.
ArchiveFactory for archive type FileSystem registered.
ArchiveFactory for archive type Zip registered.
ArchiveFactory for archive type EmbeddedZip registered.
DDS codec registering
Registering ResourceManager for type HighLevelGpuProgram
Registering ResourceManager for type Compositor
MovableObjectFactory for type 'Entity' registered.
MovableObjectFactory for type 'Light' registered.
MovableObjectFactory for type 'BillboardSet' registered.
MovableObjectFactory for type 'ManualObject' registered.
MovableObjectFactory for type 'BillboardChain' registered.
MovableObjectFactory for type 'RibbonTrail' registered.
*-*-* OGRE Initialising
*-*-* Version 1.9.0unstable (Ghadamon)
Loading library Z:\home\peter\_PLA~EY4\WINE~3XF\ZONE~WVZ\drive_c\PROG~FBU\Zoner\PHOT~J3U\PROG~RFW\RenderSystem_Direct3D9.dll
Installing plugin: D3D9 RenderSystem
D3D9 : Direct3D9 Rendering Subsystem created.
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33ccb8,0x00000000), stub!
D3D9: Driver Detection Starts
D3D9: Driver Detection Ends
Plugin successfully installed
D3D9 : RenderSystem Option: Resource Creation Policy = Create on all devices
D3D9 : RenderSystem Option: Multi device memory hint = Auto hardware buffers management
CPU Identifier & Features
-------------------------
 *   CPU ID: GenuineIntel: Intel(R) Core(TM) i7 CPU       Q 720  @ 1.60GHz
 *      SSE: yes
 *     SSE2: yes
 *     SSE3: yes
 *      MMX: yes
 *   MMXEXT: yes
 *    3DNOW: no
 * 3DNOWEXT: no
 *     CMOV: yes
 *      TSC: yes
 *      FPU: yes
 *      PRO: yes
 *       HT: no
-------------------------
D3D9 : Subsystem Initialising
Registering ResourceManager for type Texture
Registering ResourceManager for type GpuProgram
***************************************
*** D3D9 : Subsystem Initialised OK ***
***************************************
D3D9RenderSystem::_createRenderWindow "", 0x0 windowed  miscParams: hidden=true
D3D9 : Created D3D9 Rendering Window '' : 104x0, 32bpp
D3D9 : WARNING - disabling VSync in windowed mode can cause timing issues at lower frame rates, turn VSync on if you observe this problem.
D3D9: Vertex texture format supported - PF_L8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_L16
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BYTE_LA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R5G6B5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_B5G6R5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A4R4G4B4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A1R5G5B5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A8R8G8B8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A8B8G8R8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_B8G8R8A8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A2R10G10B10
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A2B10G10R10
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT1
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT2
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT3
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_RGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_RGBA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_RGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_RGBA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_X8R8G8B8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_X8B8G8R8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DEPTH
D3D9: Vertex texture format supported - PF_SHORT_RGBA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_R
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_R
D3D9: Vertex texture format supported - PF_SHORT_GR
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_GR
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_GR
D3D9: Vertex texture format supported - PF_SHORT_RGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGB2
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGBA2
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGB4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGBA4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC2_2BPP
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC2_4BPP
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R11G11B10_FLOAT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16A16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32A32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16A16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32A32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R9G9B9E5_SHAREDEXP
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC4_UNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC4_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC5_UNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC5_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC6H_UF16
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC6H_SF16
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC7_UNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC7_UNORM_SRGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_RG8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16A16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_ETC1_RGB8
fixme:d3d:debug_d3dformat Unrecognized 0x434f5441 (as fourcc: ATOC) WINED3DFORMAT!
fixme:d3d:wined3d_get_format Can't find format unrecognized (0x434f5441) in the format lookup table
RenderSystem capabilities
-------------------------
RenderSystem Name: Direct3D9 Rendering Subsystem
GPU Vendor: nvidia
Device Name: Monitor-1-NVIDIA GeForce GTS 350M
Driver Version: 8.15.12.6658
 * Fixed function pipeline: yes
 * Hardware generation of mipmaps: yes
 * Texture blending: yes
 * Anisotropic texture filtering: yes
 * Dot product texture operation: yes
 * Cube mapping: yes
 * Hardware stencil buffer: yes
   - Stencil depth: 8
   - Two sided stencil support: yes
   - Wrap stencil values: yes
 * Hardware vertex / index buffers: yes
 * Vertex programs: yes
 * Number of floating-point constants for vertex programs: 256
 * Number of integer constants for vertex programs: 16
 * Number of boolean constants for vertex programs: 16
 * Fragment programs: yes
 * Number of floating-point constants for fragment programs: 224
 * Number of integer constants for fragment programs: 16
 * Number of boolean constants for fragment programs: 16
 * Geometry programs: no
 * Number of floating-point constants for geometry programs: 0
 * Number of integer constants for geometry programs: 0
 * Number of boolean constants for geometry programs: 0
 * Tesselation Hull programs: no
 * Number of floating-point constants for tesselation hull programs: 0
 * Number of integer constants for tesselation hull programs: 0
 * Number of boolean constants for tesselation hull programs: 0
 * Tesselation Domain programs: no
 * Number of floating-point constants for tesselation domain programs: 0
 * Number of integer constants for tesselation domain programs: 0
 * Number of boolean constants for tesselation domain programs: 0
 * Compute programs: no
 * Number of floating-point constants for compute programs: 0
 * Number of integer constants for compute programs: 0
 * Number of boolean constants for compute programs: 0
 * Supported Shader Profiles: hlsl ps_1_1 ps_1_2 ps_1_3 ps_1_4 ps_2_0 ps_2_a ps_2_b ps_2_x ps_3_0 vs_1_1 vs_2_0 vs_2_a vs_2_x vs_3_0
 * Texture Compression: yes
   - DXT: yes
   - VTC: no
   - PVRTC: no
   - BC4/BC5: no
   - BC6H/BC7: no
 * Scissor Rectangle: yes
 * Hardware Occlusion Query: yes
 * User clip planes: yes
 * VET_UBYTE4 vertex element type: yes
 * Infinite far plane projection: yes
 * Hardware render-to-texture: yes
 * Floating point textures: yes
 * Non-power-of-two textures: yes
 * 1d textures: yes
 * Volume textures: yes
 * Multiple Render Targets: 4
   - With different bit depths: no
 * Point Sprites: yes
 * Extended point parameters: yes
 * Max Point Size: 63
 * Vertex texture fetch: yes
 * Number of world matrices: 0
 * Number of texture units: 8
 * Stencil buffer depth: 8
 * Number of vertex blend matrices: 0
   - Max vertex textures: 4
   - Vertex textures shared: no
 * Render to Vertex Buffer : no
 * Hardware Atomic Counters: no
 * DirectX per stage constants: no
DefaultWorkQueue('Root') initialising on thread 9.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 2e starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 2f starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 30 starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 31 starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 32 starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 33 starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 34 starting.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 35 starting.
Particle Renderer Type 'billboard' registered
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:shell:SHGetImageList Unsupported image list 4 requested
fixme:shell:SHGetImageList Unsupported image list 2 requested
D3D9RenderSystem::_createRenderWindow "Ogre::ContextT(0x016FB18C)", 100x100 windowed  miscParams: FSAA=0 externalWindowHandle=66280 vsync=true
D3D9 : Created D3D9 Rendering Window 'Ogre::ContextT(0x016FB18C)' : 1080x639, 32bpp
D3D9 : WARNING - disabling VSync in windowed mode can cause timing issues at lower frame rates, turn VSync on if you observe this problem.
fixme:d3d:swapchain_init The application requested more than one back buffer, this is not properly supported.
Please configure the application to use double buffering (1 back buffer) if possible.
D3D9: Vertex texture format supported - PF_L8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_L16
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BYTE_LA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R5G6B5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_B5G6R5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A4R4G4B4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A1R5G5B5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A8R8G8B8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A8B8G8R8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_B8G8R8A8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A2R10G10B10
D3D9: Vertex texture format supported - PF_A2B10G10R10
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT1
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT2
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT3
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DXT5
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_RGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_RGBA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_RGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_RGBA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_X8R8G8B8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_X8B8G8R8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_DEPTH
D3D9: Vertex texture format supported - PF_SHORT_RGBA
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_R
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_R
D3D9: Vertex texture format supported - PF_SHORT_GR
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT16_GR
D3D9: Vertex texture format supported - PF_FLOAT32_GR
D3D9: Vertex texture format supported - PF_SHORT_RGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGB2
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGBA2
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGB4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC_RGBA4
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC2_2BPP
D3D9: Vertex texture format supported - PF_PVRTC2_4BPP
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R11G11B10_FLOAT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16A16_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32A32_UINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16A16_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R32G32B32A32_SINT
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R9G9B9E5_SHAREDEXP
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC4_UNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC4_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC5_UNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC5_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC6H_UF16
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC6H_SF16
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC7_UNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_BC7_UNORM_SRGB
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_RG8
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R8G8B8A8_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_R16G16B16A16_SNORM
D3D9: Vertex texture format supported - PF_ETC1_RGB8
fixme:d3d:debug_d3dformat Unrecognized 0x434f5441 (as fourcc: ATOC) WINED3DFORMAT!
fixme:d3d:wined3d_get_format Can't find format unrecognized (0x434f5441) in the format lookup table
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:d3d:resource_check_usage Unhandled usage flags 0x8.
fixme:win:LockWindowUpdate (0x20126), partial stub!
DefaultWorkQueue('Root') shutting down on thread 9.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 2f stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 30 stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 32 stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 34 stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 33 stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 35 stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 31 stopped.
DefaultWorkQueue('Root')::WorkerFunc - thread 2e stopped.
*-*-* OGRE Shutdown
Unregistering ResourceManager for type Compositor
Unregistering ResourceManager for type Skeleton
Unregistering ResourceManager for type Mesh
Unregistering ResourceManager for type HighLevelGpuProgram
Uninstalling plugin: D3D9 RenderSystem
D3D9 : Shutting down cleanly.
Unregistering ResourceManager for type Texture
Unregistering ResourceManager for type GpuProgram
D3D9 : Direct3D9 Rendering Subsystem destroyed.
Plugin successfully uninstalled
Unloading library Z:\home\peter\_PLA~EY4\WINE~3XF\ZONE~WVZ\drive_c\PROG~FBU\Zoner\PHOT~J3U\PROG~RFW\RenderSystem_Direct3D9.dll
Unregistering ResourceManager for type Material
fixme:win:LockWindowUpdate ((nil)), partial stub!
fixme:win:UnregisterDeviceNotification (handle=0xcafeaffe), STUB!

Playonlinux a wine spustené ako užívateľ toto zrejme kvôli prístupovým právam nezvládne.
Preto ak to chceš za každú cenu spustiť, treba wine spustiť pod rootom, čo nie je štandartný postup.
Teda celú inštaláciu ZPS aj s doinštalovaním directx a potrebných knižníc cez winetricks urobiť ako root.
Potom aj program treba spusťiť prihlásený ako root príkazom wine Zps.exe buď zájdením do adresára programu
u mňa napr /home/peter/.PlayOnLinux/wineprefix/ZonerPhotoStudio16Now/drive_c/Program Files/Zoner/Photo Studio 16/Program32/ alebo si vytvoriť spúšťaciu ikonu so zadaním príkazu a cesty + zafajknúť spustiť ako root.
Ja som pre nedostatok miesta na root partícii program z adresára Program Files vymazal a spúšťam ten, naištalovaný
v Playonlinuxe na /home, kde mám viac miesta. Údaje o programe v registroch zostali, takže wine neprotestuje.
Myslím si, že viac bude záležať na hardware počítača a ovladačoch grafiky, ako na verzii wine. Ja mám 1.6.2 Tiež neviem, či bude nejaký rozdiel v Ubuntu a mojom PCLinuxOS
Naviac nie som fotograf, takže neviem, ako a čo má program vedieť, robím to len pre zábavu a som rád, že mi to beží. :)


Dr.Gaga

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 4
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #7 kdy: 18 Března 2014, 12:14:25 »
Ahoj!

Díky za super odpovědi.
ludolph: Na Linux jsem přešel díky masáži od mého otce a také díky tomu, že se chystám ke koupi nového stroje. Vím, co je Linux - běžel jsem na něm nějaký čas cca 6-7 let zpátky. V tu dobu to pro mě bylo nedodělané. Win7 mně na počítači běžely 4 roky bez přeinstalování, ale teď už to klepalo na dveře. Také tam byl jaksi problém s licencí. A když už jsem se hrabal v počítači, tak jsem tam frknul Linux. Chtěl jsem okouknout, jak Linux pokročil. A celkem mě to nadchlo, takže ho zkouším už 2 týdny, spokojen.
Wine považuji za docela dobrou věc. Samozřejmě, že to nebude bezproblémové - nejsou to windows, je to jenom emulace. Na to, co to je, to funguje skvěle.
Ano, Zoner je klíčový a jde mi o to rozběhat ho. Proto jsem napsal, protože se mi Linux líbí, ale Zonera potřebuji.

zeleno: Díky! Nevěděl jsem, že jsi i tady na fóru. Rozběhal jsem Zonera verzi 13 - bez problémů. V těch dalších verzích je nějaký problém. A také může problém být, že mám starší notebook s Radeon HD2600, kterou proprietální ovladače již nepodporují. Takže běhám na Open-Source.

Díky za pomoc všem..

Mirek
« Poslední změna: 18 Března 2014, 13:33:49 od Dr.Gaga »

Pjenkys

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 1
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #8 kdy: 20 Července 2014, 09:40:38 »
Taky bych byl hodně šťastnej kdyby někdo rozchodil poslední Zoner na Linuxu, po těch dvou letech, co linux používám je to jediná aplikace, která mi chybí.

Každopádně na zpracování RAW je parádní nativní Aftershot Pro 2: http://www.aftershotpro.com/en/default.html

AlesK

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 15
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #9 kdy: 29 Července 2014, 19:31:27 »
Používám Darktable a občas LightZone. Ze začátku jde o to nevzdávat to po prvním ohmatání. Oba jsou to profesionálně naprosto dostačující softy pro vyvolání fotek. Photoshop nahradí Gimp, jen neumí CMYK tuším.

regine

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 826
psychologie závislosti
« Odpověď #10 kdy: 04 Srpna 2014, 20:22:45 »
Pod MS-Winows používám běžně Zoner, od Nikon Capture NX2.
Užívám v Ubuntu digiKam, Gimp ...
Chtěl jsem tím říci, že ovládání není "hrozné", jde o jen odlišné ovládání pro závisláka na určitém produktu.
Ještě že se zde nepohybují PS fotošopáci, ti by nás hnali. :D
Ubuntu 16.04 LTS 32bit, 22.04 LTS 64bit

maly4

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 1
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #11 kdy: 21 Srpna 2014, 14:43:48 »
Ahoj!

Rozhodl jsem se přejít z Win7 na Ubuntu. Jsem fotograf a potřebuji zpracovávat velké množství RAW, upravovat je, vyřezávat, hromadně měnit velikost atd.

Vyzkoušel jsem nejrůznější nástroje, včetně RawTherapee, DigiKam, Darktable. Vesměs jsem se setkal s naprosto nelogickým UI, nelogickým ovládáním a nejvíce s chybějícími funkcemi (zejména úprava světla v RAW, velký náhled u RAW, hromadná změna velikosti, rychlý editor, který bych nemusel otevírat zvlášť na každý obrázek). A nechci na svou práci využívat 4 programy, z nichž ani jeden to svoje nedělá na 100%.

Ve Windows jsem roky dělal na Zoner Photo Studio, skončil jsem u verze 15. Naprosto mi vyhovoval. Bohužel ho ve Wine nemohu spustit. Nainstaluje se normálně, ale když ho chci spustit, vždycky hlásí "Installation corrupted" (Instalace programu je poškozena). Nevím, co s tím. Zkoušel jsem přenastavit wine, ale bez úspěchu. Pokud to nerozběhám, Linux bude muset jít pryč a to bych nerad - jinak mi vyhovuje.

A tak se tedy ptám, běhá někomu ZPS ve verzi 14, 15 či 16 na Ubuntu přes Wine? Poradil by mi, prosím, někdo, jak to rozběhat?

Mockrát děkuji!

Mirek
ahoj...nainstaloval sem zps 13 pres wine a slape dobre ...taky sem hledal alternativia,ale nic me z toho nenadchlo.i bez directx
« Poslední změna: 21 Srpna 2014, 14:46:03 od maly4 »

zeleno

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 417
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #12 kdy: 31 Srpna 2014, 14:22:28 »
Vyskúšal som inštaláciu ZPS14 na staršom počítači AMD Sempron 3000, 1,5 giga ram,grafická karta nVidia Fx 5500 ram128 mega
original ovladačmi od nVidie, PCLinuxOs 2014 s jadrom 3.2.18-pclos2.bfs 
Inštalácia programu prebehla bez problémov v Playonlinuxe s verziou wine 1.7.23 a pridanými knižnicami corefonts, atmlib, gdiplus, mono28, directx9, mdac28,  msxml3,4, 6,vcrun 2005,2008,2010
Vytvorený zástupca programu zps.exe v rámci vyzvania Playonlinuxu.

http://imgworld.cz/s3/Wuls2wd6ph.png
« Poslední změna: 16 Října 2015, 11:26:21 od zeleno »

regine

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 826
Zoner Photo Studio - pseudo-řešení
« Odpověď #13 kdy: 11 Září 2014, 07:54:52 »
Rovněž mám jeden SW koupený Collins  Cobuild dictionary, který má tak nastavenou licenční ochranu, že pod Linux-distry + Wine nejde užívat.
A. Užívám PSEUDO-řešení. Dual-boot - dva instalované systémy - MS-Windows + Ubuntu. No musím restartovat.
B. Pak je ještě možnost virtalizace přes třeba VirtualBox.
Ubuntu 16.04 LTS 32bit, 22.04 LTS 64bit

zeleno

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 417
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #14 kdy: 03 Října 2014, 18:29:27 »
Ide aj verzia 16 a 17, ale Zps.exe som musel spustiť v konzole ako uživateľ root.

obr http://imgWorld.cz/s3/z5x2uW16kB.png
« Poslední změna: 12 Října 2015, 22:19:19 od zeleno »

zeleno

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 417
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #15 kdy: 12 Října 2015, 22:36:17 »
Dobrá správa pre fotografov, zdá sa, že s pribúdajúcimi verziami Wine sa bude dať používať aj verzia ZPS 18
Nejako sa mi to podarilo cez Playonlinux a wine 1.7.52- staging- LOL2 + skúšanie veľa kadejakých win knižníc.

obr http://imgworld.cz/s3/5CSqkNuK2Q.png


zdeans

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 309
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #16 kdy: 18 Října 2015, 11:06:37 »
Nešel by nějak popsat srozumitelnej postup, jak nainstalovat ten Zoner pod rootem? Nebo jestli je nějakej jinej program na úpravu RAW, používám RaWTherapee i Darktable, ale nebaví mě to dělat po jedné fotce. Chtělo by to nahrát víc fotek a pak jenom upravovat. Jestli to nějak jde, tak mi poraďte. no a ten plugin pro Gimp je šílenej. Mě ten RawTherapee celkem vyhovuje, akorát tam nejde načíst víc fotek a to mě štve.
Nebo aspoň nějakej prohlížeč RAW fotografií, zkoušel jsem GtkRawgallery, ale nejde mi spustit.
« Poslední změna: 18 Října 2015, 12:56:07 od zdeans »
Asus M5A99FX Pro r2.0 AMD FX(tm)-6300 Six-Core Processor (Vishera FX-6300), Ram: 8GB DDR3 1866Mhz, nVidia GeForce GTX 960 2GB, HDD: Samsung SP2504C 250GB, WD Caviar Blue 500GB
Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

zdeans

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 309
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #17 kdy: 19 Října 2015, 18:59:16 »
Teď ještě zkouším ten Darktable a teď vidím, že to umí otevřít víc fotek. Tak zkusím ještě trochu laborovat a uvidíme, jak to s ním pude.
Asus M5A99FX Pro r2.0 AMD FX(tm)-6300 Six-Core Processor (Vishera FX-6300), Ram: 8GB DDR3 1866Mhz, nVidia GeForce GTX 960 2GB, HDD: Samsung SP2504C 250GB, WD Caviar Blue 500GB
Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

GdH

  • Moderátor
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3176
    • GdH-Notes
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #18 kdy: 19 Října 2015, 19:44:15 »
Když RawTherapee otevřeš přímo a ne poklepáním na soubor, tak to snad dělá, co píšeš. Můžeš dělat i hromadné konverze. Okno pak nabízí i náhledy dalších fotek v adresáři.
http://i1-mac.softpedia-static.com/screenshots/RawTherapee_1.jpg


zdeans

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 309
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #19 kdy: 20 Října 2015, 09:46:20 »
GdH: aha tož tak sem to právě nedělal, vždycky sem to dělal po jedné fotce. No tak to je super. A kterej pogram si myslíš, že je lepší RawTherapee, nebo Darktable. Mě připadnou hodně podobný.
« Poslední změna: 20 Října 2015, 10:32:41 od zdeans »
Asus M5A99FX Pro r2.0 AMD FX(tm)-6300 Six-Core Processor (Vishera FX-6300), Ram: 8GB DDR3 1866Mhz, nVidia GeForce GTX 960 2GB, HDD: Samsung SP2504C 250GB, WD Caviar Blue 500GB
Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

GdH

  • Moderátor
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3176
    • GdH-Notes
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #20 kdy: 21 Října 2015, 02:44:04 »
RawTherapee je daleko intuitivnější a pohodlnější na používání, Darktable zase umí fůru zajímavých věcí navíc, včetně přechodových filtrů, vrstvení úprav a věcí, které by mě vůbec nenapadly. V některých ohledech ale DT za RT zaostává, například se mi v něm nedaří efektivně likvidovat chromatickou aberaci, má horší filtr na šum, .... Zatím každopádně používám především RT, je to prostě pohodlnější, líp to samo od sebe koriguje vady objektivu a často z něj dostanu lepší výsledek daleko rychleji. Ale s DT se ještě učím, jde mi to pomalu, nemám ten jeho interfejs rád :)

zdeans

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 309
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #21 kdy: 21 Října 2015, 15:10:36 »
Mě osobně se taky líp dělá s RawTherapee, je takový přehlednější a srozumitelnější, ale možná je to o zvyku.
Asus M5A99FX Pro r2.0 AMD FX(tm)-6300 Six-Core Processor (Vishera FX-6300), Ram: 8GB DDR3 1866Mhz, nVidia GeForce GTX 960 2GB, HDD: Samsung SP2504C 250GB, WD Caviar Blue 500GB
Ubuntu 17.10 Artful Aardvark

Tomáš Babický

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 9
    • Fotograf Tomáš Babický
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #22 kdy: 08 Července 2016, 11:30:01 »
Také mi to hlásí instalace poškozena, ZPS 17 nejde spustit.

/home/tomas/.wine/dosdevices/c:/users/tomas/Plocha/Zps.exe
err:module:import_dll Loading library Zxl.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") failed (error c000007b).
err:module:import_dll Loading library OgreMain.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") failed (error c000007b).
err:module:import_dll Library RenderSystem_Direct3D9.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") not found
err:module:import_dll Library zcl.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") not found
err:module:import_dll Library mfc100u.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") not found
err:module:import_dll Library htmlayout.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") not found
err:module:import_dll Library SpiderMonkey.dll (which is needed by L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"Z:\\home\\tomas\\.wine\\dosdevices\\c:\\users\\tomas\\Plocha\\Zps.exe" failed, status c0000135

Do kterých adresářů v Ubuntu se mají umístit ty knihovny, prosím?
« Poslední změna: 08 Července 2016, 12:00:20 od Tomáš Babický »
Lenovo Thinkpad e450, Intel Core i3-4005U, Intel HD Graphics, 4GB RAM DDR3, 500GB HDD, Kubuntu 14.04

zeleno

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 417
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #23 kdy: 09 Července 2016, 13:19:09 »
ZPS 17 vo wine nefunguje dobre, ak by ti stačila verzia 14, popis inštalácie je v diskusii vyššie.

Tomáš Babický

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 9
    • Fotograf Tomáš Babický
Re:Zoner Photo Studio - Wine
« Odpověď #24 kdy: 09 Července 2016, 17:15:59 »
Verzi 14 někde mám, ale nestačila by mi :D.
Lenovo Thinkpad e450, Intel Core i3-4005U, Intel HD Graphics, 4GB RAM DDR3, 500GB HDD, Kubuntu 14.04

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.