Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Zavaděč  (Přečteno 7040 krát)

suprafly

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Zavaděč
« kdy: 25 Července 2019, 11:44:44 »
Ahoj, jsem nováček a moc toho zatím o Linuxu nevím. Mám PC s nainstalovanými Win10 a potřeboval bych druhý OS třeba UBUNTU společně na jednom HDD. Rád bych, aby při spuštění PC naběhl zavaděč Win a pokud budu chtít, aby se spustil zavaděč GRUB, tak ho iniciovat při startu třeba stisknutím některé funkční klávesy, nebo aby se GRUB objevil na monitoru jen na velice krátkou dobu třeba 1-2 sec. Chci to z toho důvodu, aby nikdo kromě mne, kdo spustí PC, na první pohled nevěděl, že tam mám ještě druhý OS. Existuje řešení?

Dík P.

JirkaZ

  • Moderátor
  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1748
  • Dlouholetý uživatel Linuxu a open source obecně.
Re:Zavaděč
« Odpověď #1 kdy: 25 Července 2019, 13:22:42 »
Bylo to tady a jinde x-krát, stačí hledat.

Jan Skořepa

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1253
    • JaSovy stránky
Re:Zavaděč
« Odpověď #2 kdy: 25 Července 2019, 15:51:09 »
To je jednoduché, nainstaluje se Linux (Ubuntu) a potom v souboru /etc/default/grub se nastaví délka trvání zobrazení grubu na 1 sekundu (a dá update-grub). Taky to mám tak ve svém počítači. :)
MB ASUS P5KPL/EPU - CPU Pentium(R) Dual-Core E5300 2600 MHz - RAM 4 GB DDR2 - GK GIGABYTE GeForce 8400 GS - OS Debian Stable (64bit)

suprafly

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 3
Re:Zavaděč
« Odpověď #3 kdy: 26 Července 2019, 11:54:44 »
Díky moc za odpověď. Mohu mít ještě jednu všetečnou otázku? Vím že existeje live - CD s Linuxem, i s UBUNTU a taky že live distro lze mít i na USB flash disku. Bylo by možné kdyby se na flash disk zaznamenávala i historie, záložky, hesla atd. ve Firefoxu? Prostě, že bych měl takový osobní přenosný OS. 
« Poslední změna: 26 Července 2019, 11:57:42 od suprafly »

Jan Skořepa

  • Stálý člen
  • **
  • Příspěvků: 1253
    • JaSovy stránky