Tak jsem k tomu sednul a výsledku jsem bohužel nedosáhl
Co jsem udělal:
1. Nejdříve jsem zvolil grafickou formu, která mi je z Win10 zatím bližší.
(Uznávám a vím, že řešení přes "teminál" je mnohonásobně lepší. Je to rychlejší,,
nemusí se do systému dávat žádné další programy a změní se jen to, co uživatel potřebuje.
Bohužel, nejsem programátor, takže jsem pro začátek zvolil cestu úplně obyčejného uživatele.).
- zjistil jsem, že ve vyhledávač v Ubuntu - ještě než jsem cokoliv instaloval - našel: Spustit compiz .. Když jsem však na to klik, nic se nestalo, nespustilo .. proto jsem si skrze Google našel příkazový řádek pro stažení a instalci tohoto balíku.
Příkaz:
sudo apt-get install compizconfig-settings-manager compiz-plugins-extra -y
Instalace proběhla dobře. Nyní se mi v Ubuntu oběvila ikona: CompizConfig Settings Manageru (CCSM).
Program jde spustit skrze nabídku, tak i přes terminál, když napíšu: ccsm.
- našel jsem si v CCSM nastavení: Příkazy .. Dle vašeho návodu. Problém pro mě nastal,
že je zcela prázdná a musí se pravděpodobně celá nakonfigurovat? - což je pro mě Španělská vesnice.
Nevím, co tam mám a kde správně napsat? Ještě bych se zorientoval a dokazal změnit již např.
předepsané příkazy. Jakože by třeba bylo v oknech něco napsáno (rozepsaná funkce kláves,, cesty
že klávesa space má nahrazovat klávesu enter, že spouští VLC .. apod.). CCSM mi tedy moc nepomohl
Zajímavé je, že další nastavení v CCSM odpovídá zcela stejně jako nastavení systému samotneho Ubuntu.
Je možné měnit skrze CCSM plochu, funkce všeho ostatního? Funguje jako správa systému.
Zde přikládám screen - prazdného okn: Příkazy v CCSM.
Dobře. Šel jsem tedy cestou Terminálu. Zadal příkazy:
sudo apt install xdotool
sudo apt install xbindkeys
sudo apt install xautomation .. uspěšně jsem nainstaloval nejnovějši verze těchto programů.
po instalaci - jsem naspal příkaz: xdotool key space ..
Čekal jsem, že mi program vypíše něco o této klávese. Nestalo se vůbec nic.