Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Klávesa MEZERNÍK ( space-bar ) - jak mohu změnit její funkci?  (Přečteno 7038 krát)

honza.s

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 7
Dobrý den přátelé - uvítám veškerou vaši pomoc!

- po týdnu hledání a "googlení" jsem stále bezradný.Potřebuji radu od někoho, co se opravdu vyzná..

Cca před 14dny jsem prvně přesel od Win10, k Ubuntu. Jsem tedy začátečník. Ubuntu se mi moc líbí.

Jelikož pracuji hodně s multimedii zvolil jsem si Linux Ubuntu Studio 20.04 LTS. Vše mi chodí bezvadně. Jediné co mi vadí a potřebuji to změnit , je nastavení klávesy "mezerník". Tato klávesa je v systému nastavena stejně jako klasický Enter?! Otevírá mi složky, multimedia .. atd. Potřeboval bych toto změnit na "standardní" nastavení této klávesy (iOS/Win). Máte prosím někdo nějaký bezva typ?

Jinak tato funkce spacebaru (mezerníku) je nastavena v systému již po instalaci samotným tvůrcem. V terminálu jsem koukal na výpis "xmodmap - pke" a tam je klávesa nastavena dobře, pod keycodem 65, tak jak má být - jako "space" ,, Její "shortcut" funkce k otevírání souborů a složek musí být tedy někde jinde??? Jak to změnit a nastavit??

Věrím , že to určitě jde. Jen už opravdu nevím. Seděl jsem u toho již několik dní a nic :(
 
Předem děkuji za jakoukoliv pomoc! S pozdravem , Honza.


 

juwa2

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 4935
Re:Klávesa MEZERNÍK ( space-bar ) - jak mohu změnit její funkci?
« Odpověď #1 kdy: 06 Května 2020, 19:30:30 »
Většinu kláves lze přemapovat. Použij xdotool + xbindkeys + xautomation (ano, tyto balíčky si doinstaluj). Není to nic světoborného, googlit snad umíš....
-------------
Druhá možnost je si to ulehčit pomocí ccsm (viz obrázky) kde si vše "naklikáš".
Nápověda: Pod mezerník si nabinduješ příkaz
Kód: [Vybrat]
xdotool key klávesová_kombinace
například
Kód: [Vybrat]
xdotool key shift+Home
Nebo skript.