Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.

Autor Téma: Nemám slov  (Přečteno 1235 krát)

Abby

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 1204
    • Zobrazit profil
Nemám slov
« kdy: 18 Prosinec 2020, 00:37:02 »
KOrganizer mi normálně bez jakéhokoliv potvrzení smazal celý kalendář. Ne jen jednu položku, ale prostě celý kalendář. A já miluju Apple ještě víc než dřív, protože je tak inteligentní, že předpokládá, že se to může stát a na iCloudu se dělá záloha, takže na dvě kliknutí to mám zpátky. Nepochopím, jak může být nějaký program tak debilní, že klidně něco smaže, aniž by se nejdřív zeptal. Všechno na Macu i ve Windows se mě ptá, jestli to opravdu chci udělat, v Linuxu až dosud taky, ale tohle, prostě nemám slov... Tak nějak si říkám, proč se vlastně s Linuxem trápím... Ale stejně to budu zkoušet znova, jsem prostě asi nepoučitelná...

juwa2

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 4212
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #1 kdy: 18 Prosinec 2020, 04:02:45 »
KOrganizer mi normálně bez jakéhokoliv potvrzení smazal celý kalendář. Ne jen jednu položku, ale prostě celý kalendář. A já miluju Apple ještě víc než dřív, protože je tak inteligentní, že předpokládá, že se to může stát a na iCloudu se dělá záloha, takže na dvě kliknutí to mám zpátky. Nepochopím, jak může být nějaký program tak debilní, že klidně něco smaže, aniž by se nejdřív zeptal. Všechno na Macu i ve Windows se mě ptá, jestli to opravdu chci udělat, v Linuxu až dosud taky, ale tohle, prostě nemám slov... Tak nějak si říkám, proč se vlastně s Linuxem trápím... Ale stejně to budu zkoušet znova, jsem prostě asi nepoučitelná...

Podívej se do logu co se stalo.
Není na škodu si občas zazálohovat (celý, příp. s vyloučením urč. složek)  /home
« Poslední změna: 18 Prosinec 2020, 04:20:33 od juwa2 »

regine

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 729
    • Zobrazit profil
mám slov
« Odpověď #2 kdy: 18 Prosinec 2020, 13:52:50 »
Nebudu probírat metody zálohování, ale proč si ho nezavést na Linux-distru? Způsobů, metod a SW je plno.
Pokud jsem příspěvek nepochopil, omlouvám se.
« Poslední změna: 18 Prosinec 2020, 13:55:10 od regine »
Ubuntu 16.04 LTS 32bit

Abby

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 1204
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #3 kdy: 18 Prosinec 2020, 15:15:00 »
Ono to smazalo ze SERVERU!!! Prostě ten kalendář přestal existovat. Zkusila jsem to smazat z nativní aplikace Kalendář na Macu a dvakrát se mě to zeptalo, jestli opravdu chci, to samé iPhone. A KOrganizer mi to smazal bez otázky, bez potvrzení (to je tak, když GUI dělá programátor a ne specialista na GUI).
Jak mi v tomhle případě pomůže zálohování /home nebo zálohování počítače obecně, které navíc probíhá přes Time Shift a /home přes rsync... Ale server fakt zálohovat nedokážu. Naštěstí Apple má velice inteligentní programátory, kteří zjevně předpokládají, že lidé nebudou jejich služby používat jen s jejich bezpečnými programy a zálohování je u nich, je tam několik verzí a vždycky se vytvoří záloha, když se udělá změna, týká se to nejen kalendářů, ale i kontaktů a ještě dvou věcí, moc jsem to nezkoumala, byla jsem ráda, že to jde obnovit.

regine: nepochopil, mě to ten KOrganizer smazal na serveru a přitom mělo jít jen o odstranění odkazu na kalendář. Prostě přidáš si kalendář, odebereš kalendář. Ale KOrganizer zjevně obsahuje chybu (minimálně v tom, že se nezeptá, jestli opravdu chci odstranit kalendář ze serveru, když už to umožní takhle jednoduše). Nedokážu si představit, co bych dělala u Googlu, který to nezálohuje (resp. nevím o tom, že by to zálohoval a když jsem to hledala, i když u nich kalendář nepoužívám, tak jsem to nenašla).

edit: jinak samozřejmě zálohuju, na Macu přes geniální Time Machine, na Windows přes nepříliš geniální, ale relativně funkční Acronis (akorát kvůli neustálému narůstání velikosti zálohy a nefunkčnímu odmazávání starých záloh to musím čas od času pořešit ručně, přeci jen jsou to tři počítače a místo na NASu není nafukovací) a Linux má Time Shift, který je ještě méně geniální než Time Machine, ale lokálně funguje. A rsync, který je úplně na 💩 ale v zásadě funguje taky, jen nemá žádné pokročilé funkce. Nechápu, že někdo prostě nezkopíruje Time Machine, tak geniální věc, která se jednou nastaví a víc se o to člověk nestará, jen jednou za spoustu let to využije při přechodu na novější Mac případně když si něco nechtěně smažu, tak to mám za chvíli zpátky (a jednou jsem to využila na stejný Mac, když mi nefungovala korektně Public Beta, nešla mi wifi na MBP). Moje nejstarší historie existuje celkem 9 let, postupně jsem to obnovila na dva novější Macy a stále to funguje a stále se vejdu do 800 GB, prostě se staré věci odmažou když dojde místo. Když už jsme u toho zálohování, proč tohle nikdo neudělal pro Linux? Na rozdíl od Windows Linux nepoužívá žádné přiblblé registry a obnovení zálohy na libovolný počítač musí být stejně jednoduché jako obnovení z Time Machine na libovolný Mac.
« Poslední změna: 18 Prosinec 2020, 15:25:48 od Abby »

West

  • Člen
  • **
  • Příspěvků: 351
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #4 kdy: 18 Prosinec 2020, 16:20:18 »
=> Nepochopím, jak může být nějaký program tak debilní...
Zrejme nečítaš licenčné ujednania, iank by si vedela, že na žiadny software sa záruka neposkytuje. Nikto ani najväčšie softwarové firmy na svoje softwarové dielo neposkytujú záruku. Tak to proste je. Tiež sa mi to nepáči. Zaujímavé by bolo vedieť či sa dá očakávať zmena a hlavne či v dohľadnej dobe. iCloud je len istá možnosť, znova bez záruky.

Abby

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 1204
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #5 kdy: 18 Prosinec 2020, 17:43:23 »
Já to vím, že se záruka neposkytuje. Nicméně zrovna na iCloud je záruka poskytnuta i v případě free verze a u placené je ta záruka větší. Nicméně že ti neztratí data Apple garantuje i u free verze. A proto také jsou iPhony a iPady už tuším že 8 let šifrované bez možnosti to vypnout (myslím, že u iP 5 s tím přišli) a na Macu ti ve výchozím stavu zapnou FileVault (který můžeš vypnout) a při prvotním nastavení ti doporučují nastavit Time Machine.

Každopádně tohle fakt neřeší debilitu tvůrců KOrganizeru, že vůbec něco takového umožní. A fakt jsem ráda, že jsem podle některých "vendor lock in", protože kdybych nebyla, měla bych nenávratně po kalendáři a datech v něm. Ani nevím už po kolikáté jsem fakt ráda, že jsem měla chytré rodiče, kteří mi jako první počítač koupili Macintosh a ne PC (ani nevím, jak na to přišli, dodnes jsou počítačově nepolíbení, každopádně ten kdo jim to poradil si zaslouží být velebený několikrát denně 😊 ).

JirkaZ

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 995
  • Dlouholetý uživatel Linuxu a open source obecně.
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #6 kdy: 18 Prosinec 2020, 18:08:32 »
Já to vím, že se záruka neposkytuje. Nicméně zrovna na iCloud je záruka poskytnuta i v případě free verze a u placené je ta záruka větší. Nicméně že ti neztratí data Apple garantuje i u free verze.

https://www.apple.com/ca/legal/internet-services/icloud/en/terms.html =>

Citace
IX. DISCLAIMER OF WARRANTIES; LIMITATION OF LIABILITY:

SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OF CERTAIN WARRANTIES, AS SUCH, TO THE EXTENT SUCH EXCLUSIONS ARE SPECIFICALLY PROHIBITED BY APPLICABLE LAW, SOME OF THE EXCLUSIONS SET FORTH BELOW MAY NOT APPLY TO YOU.

APPLE SHALL USE REASONABLE SKILL AND DUE CARE IN PROVIDING THE SERVICE. THE FOLLOWING DISCLAIMERS ARE SUBJECT TO THIS EXPRESS WARRANTY.

APPLE DOES NOT GUARANTEE, REPRESENT, OR WARRANT THAT YOUR USE OF THE SERVICE WILL BE UNINTERRUPTED OR ERROR-FREE, AND YOU AGREE THAT FROM TIME TO TIME APPLE MAY REMOVE THE SERVICE FOR INDEFINITE PERIODS OF TIME, OR CANCEL THE SERVICE IN ACCORDANCE WITH THE TERMS OF THIS AGREEMENT.

YOU EXPRESSLY UNDERSTAND AND AGREE THAT THE SERVICE IS PROVIDED ON AN “AS IS” AND “AS AVAILABLE” BASIS. APPLE AND ITS AFFILIATES, SUBSIDIARIES, OFFICERS, DIRECTORS, EMPLOYEES, AGENTS, PARTNERS AND LICENSORS EXPRESSLY DISCLAIM ALL WARRANTIES OF ANY KIND, WHETHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, AND NON-INFRINGEMENT. IN PARTICULAR, APPLE AND ITS AFFILIATES, SUBSIDIARIES, OFFICERS, DIRECTORS, EMPLOYEES, AGENTS, PARTNERS AND LICENSORS MAKE NO WARRANTY THAT (I) THE SERVICE WILL MEET YOUR REQUIREMENTS; (II) YOUR USE OF THE SERVICE WILL BE TIMELY, UNINTERRUPTED, SECURE OR ERROR-FREE; (III) ANY INFORMATION OBTAINED BY YOU AS A RESULT OF THE SERVICE WILL BE ACCURATE OR RELIABLE; AND (IV) ANY DEFECTS OR ERRORS IN THE SOFTWARE PROVIDED TO YOU AS PART OF THE SERVICE WILL BE CORRECTED.

APPLE DOES NOT REPRESENT OR GUARANTEE THAT THE SERVICE WILL BE FREE FROM LOSS, CORRUPTION, ATTACK, VIRUSES, INTERFERENCE, HACKING, OR OTHER SECURITY INTRUSION, AND APPLE DISCLAIMS ANY LIABILITY RELATING THERETO.

ANY MATERIAL DOWNLOADED OR OTHERWISE OBTAINED THROUGH THE USE OF THE SERVICE IS ACCESSED AT YOUR OWN DISCRETION AND RISK, AND YOU WILL BE SOLELY RESPONSIBLE FOR ANY DAMAGE TO YOUR DEVICE, COMPUTER, OR LOSS OF DATA THAT RESULTS FROM THE DOWNLOAD OF ANY SUCH MATERIAL. YOU FURTHER ACKNOWLEDGE THAT THE SERVICE IS NOT INTENDED OR SUITABLE FOR USE IN SITUATIONS OR ENVIRONMENTS WHERE THE FAILURE OR TIME DELAYS OF, OR ERRORS OR INACCURACIES IN, THE CONTENT, DATA OR INFORMATION PROVIDED BY THE SERVICE COULD LEAD TO DEATH, PERSONAL INJURY, OR SEVERE PHYSICAL OR ENVIRONMENTAL DAMAGE.

LIMITATION OF LIABILITY

SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF LIABILITY BY SERVICE PROVIDERS. TO THE EXTENT SUCH EXCLUSIONS OR LIMITATIONS ARE SPECIFICALLY PROHIBITED BY APPLICABLE LAW, SOME OF THE EXCLUSIONS OR LIMITATIONS SET FORTH BELOW MAY NOT APPLY TO YOU.

APPLE SHALL USE REASONABLE SKILL AND DUE CARE IN PROVIDING THE SERVICE. THE FOLLOWING LIMITATIONS DO NOT APPLY IN RESPECT OF LOSS RESULTING FROM (A) APPLE’S FAILURE TO USE REASONABLE SKILL AND DUE CARE; (B) APPLE’S GROSS NEGLIGENCE, WILFUL MISCONDUCT OR FRAUD; OR (C) DEATH OR PERSONAL INJURY.

YOU EXPRESSLY UNDERSTAND AND AGREE THAT APPLE AND ITS AFFILIATES, SUBSIDIARIES, OFFICERS, DIRECTORS, EMPLOYEES, AGENTS, PARTNERS AND LICENSORS SHALL NOT BE LIABLE TO YOU FOR ANY DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, CONSEQUENTIAL OR EXEMPLARY DAMAGES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, DAMAGES FOR LOSS OF PROFITS, GOODWILL, USE, DATA, COST OF PROCUREMENT OF SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES, OR OTHER INTANGIBLE LOSSES (EVEN IF APPLE HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES), RESULTING FROM: (I) THE USE OR INABILITY TO USE THE SERVICE (II) ANY CHANGES MADE TO THE SERVICE OR ANY TEMPORARY OR PERMANENT CESSATION OF THE SERVICE OR ANY PART THEREOF; (III) THE UNAUTHORIZED ACCESS TO OR ALTERATION OF YOUR TRANSMISSIONS OR DATA; (IV) THE DELETION OF, CORRUPTION OF, OR FAILURE TO STORE AND/OR SEND OR RECEIVE YOUR TRANSMISSIONS OR DATA ON OR THROUGH THE SERVICE; (V) STATEMENTS OR CONDUCT OF ANY THIRD PARTY ON THE SERVICE; AND (VI) ANY OTHER MATTER RELATING TO THE SERVICE.

INDEMNIFICATION

You agree to defend, indemnify and hold Apple, its affiliates, subsidiaries, directors, officers, employees, agents, partners, contractors, and licensors harmless from any claim or demand, including reasonable attorneys’ fees, made by a third party, relating to or arising from: (a) any Content you submit, post, transmit, or otherwise make available through the Service; (b) your use of the Service; (c) any violation by you of this Agreement; (d) any action taken by Apple as part of its investigation of a suspected violation of this Agreement or as a result of its finding or decision that a violation of this Agreement has occurred; or (e) your violation of any rights of another. This means that you cannot sue Apple, its affiliates, subsidiaries, directors, officers, employees, agents, partners, contractors, and licensors as a result of its decision to remove or refuse to process any information or Content, to warn you, to suspend or terminate your access to the Service, or to take any other action during the investigation of a suspected violation or as a result of Apple’s conclusion that a violation of this Agreement has occurred. This waiver and indemnity provision applies to all violations described in or contemplated by this Agreement. This obligation shall survive the termination or expiration of this Agreement and/or your use of the Service. You acknowledge that you are responsible for all use of the Service using your Account, and that this Agreement applies to any and all usage of your Account. You agree to comply with this Agreement and to defend, indemnify and hold harmless Apple from and against any and all claims and demands arising from usage of your Account, whether or not such usage is expressly authorized by you.

Tedy kecy, kydy, žvásty. Taťka globalizátor je ale děsně fajn, že jo? Nebo neumíme anglicky? Nečteme?

Tady https://www.apple.com/legal/internet-services/icloud/cz/terms.html je totéž v češtině. Nesnáším oblbování.
« Poslední změna: 18 Prosinec 2020, 18:12:36 od JirkaZ »

Abby

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 1204
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #7 kdy: 18 Prosinec 2020, 18:26:55 »
Žádné oblbování, ale fakta. Nevím kde jsi vyhrabal tohle, nicméně při aktivaci nového Macu a iPhonu si můžeš přečíst to, co jsem napsala. Dál se k tomu vyjadřovat nebudu, je na tobě, jestli chceš používat šmejdy nebo kvalitu od tzv. "globalizátora". Já volím tu kvalitu, mám u něj totiž jistotu, že o svá data nepřijdu, což u mnou zmíněného šmejdu fakt reálně hrozí a stalo se to. Za 26 let, co používám Mac resp. Apple, jsem nepřišla o jediný bit, zato za cca 8 let, co se snažím používat Linux se to stalo už po několikáté. A nikdy ne mojí vinou, naštěstí mě ten zlý globalizátor naučil zálohovat a dávat si na svá data pozor, což Bohužel v Linuxu dost dobře nejde, protože na to neexistuje kvalitní program. Každopádně mám svá data natolik ráda, že s Linuxem na jakémkoliv počítači, který potřebuji používat (což jsou aktuálně všechny), prostě končím. Je to všechno o kompromisech a neustálém řešení problémů, což ani ty zatracované Windows 10 nedokážou (na herním PC mi běží momentálně přes rok a dvě velké aktualizace, vlastně od té doby, co jsem z něj vyhodila Linux a prostě jsem ho začala používat na to, na co je určený).

I nadále budu sledovat, jak (jestli) se Linux vyvíjí do použitelnosti, ale pouze ve virtuálu a bez přístupu k mým datům. Třeba se jednou dočkám, že to bude alternativa pro Mac a Windows, ale obávám se, že se současným přístupem to nehrozí 🙁

PepanB

  • Návštěvník
  • *
  • Příspěvků: 6
    • Zobrazit profil
Re:Nemám slov
« Odpověď #8 kdy: 21 Prosinec 2020, 20:04:53 »
Abby: Vůbec se ti nedivím. K podobnému poznání jsem došel dávno. Konkrétně Kmail mi kdysi při nastavení pošty zničil nějak účet na Seznamu a vymazal všechny maily. Dodnes účet nefunguje a nejde ani po letech obnovit  >:( To nepočítám zcela zničenou zánovní vypalovačku atd atd. Mac jsem nikdy ani neviděl, ale vyhovují mi Windows. Telemetrie jsem se snad zbavil(alespoň doufám) a aktualizace mi nikdy nic nerozbily. (stolní PC) V Gnu linuxu na desktopu jsem musel každý týden nějaký problém řešit. Ve Win už musí být když musí člověk hledat nějaký workaround na Google. Občas zkusím do pc strčit starý ssd disk a nějaké distro vyzkoušet. Hodně brzy se vracím. V poslední době se cpe jako default zcela nepoužitelný Wayland který bez Xwaylandu je fakt NULA. V KDE se občas ztratí zvuk a musí se odstranit PipeWire. Dolphin a Kate bez úprav nejdou spustit s právy administrátora proč musím dělat úpravy aby to šlo?? Pořád jenom debilní vylepšování vzhledu a to na úkor funkčnosti. Ne nemám čas ani chuť dělat pokusnýho králíka, nezajímá mě že nějaký hw nefunguje protože není  ovladač. Vůbec by mi nevadilo zaplatit za distro které by obsahovalo komerční ovladače jako Win. To se však nikdy nestane a tak si myslím že Gnu linux na desktopu nebude mít procenta ale promile ! Hezky popsáno : https://itvision.altervista.org/why.linux.is.not.ready.for.the.desktop.current.html