Prikon pri CPU a GPU nerastie linearne s vypoctovym vykonom. Navyse, PS5 a XBox mieria na 4K@60fps na najblizsich ~5 rokov, pricom Steam Deck ma 800p displej.
Taka mala "napkin math":
1280*800*30 = 30720000 vykreslenych pixelov za sekundu
3840*2160*60 = 497664000 vykreslenych pixelov za sekundu,
rozdiel v narocnosti vykreslovania 16.2-nasobny.
Samozrejme, ultra-zjednodusujem, avsak v prospech Steam Decku ide aj to, ze PC hry byvaju vyrazne viac nastavitelne - uroven tienov, rozne efekty a post-processing featury, ktore na PC mozes vypnut/poladit, ale na konzolach mavas vacsinou nulove nastavenie, pripadne sa zacina presadzovat moznost zvolit si medzi "quality" a "high-framerate" nastavenim.
Samozrejme, neda sa ocakavat, ze na handhelde pojde Cyberpunk 2077 porovnatelne dobre ako na sucasnych konzolach, ale to predsa ani vobec nemusi. Viac to konkuruje skor Nintendu Switch, ktory ma X-rokov stary Nvidia ARM SoC, a aj tak sa predava ako teple rozky.