Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.

Autor Téma: Linux i na hernich konzolich  (Přečteno 822 krát)

Ventero

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 2658
    • Zobrazit profil
Linux i na hernich konzolich
« kdy: 03 Srpen 2021, 15:04:01 »
... a to jako hlavni system:
https://www.svethardware.cz/amd-s-valve-vyviji-lepsi-linuxove-radice-pro-konzole-steam-deck/55625
Znamena to do budoucna i nativni zlepseni efektivity vykonu CPU a GPU AMD na linuxu vubec ...
Zvuky jsou mantrami a myšlenky moudrostí, prostě proto, že se mohou objevovat ...

zkusebak

  • Návštěvník
  • *
  • Příspěvků: 25
    • Zobrazit profil
Re:Linux i na hernich konzolich
« Odpověď #1 kdy: 05 Srpen 2021, 10:51:10 »
Nějak mi nejde dohromady AAA hry s 15W spotřebou ;)

Ventero

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 2658
    • Zobrazit profil
Re:Linux i na hernich konzolich
« Odpověď #2 kdy: 05 Srpen 2021, 13:04:53 »
Taky jsem zvedavy, jak to mysli. Jedtli se to ma tykat jenom CPU cipu nebo to bude levnejsi konzole a pocita se s omezenim detailu a snimkovani ? ? ?
Zvuky jsou mantrami a myšlenky moudrostí, prostě proto, že se mohou objevovat ...

zkusebak

  • Návštěvník
  • *
  • Příspěvků: 25
    • Zobrazit profil
Re:Linux i na hernich konzolich
« Odpověď #3 kdy: 06 Srpen 2021, 13:29:10 »
V tom článku se mluví o APU Zen 2, takže mobilní CPU Van Gogh + GPU RDNA 2, tzn. 15W spotřeba celého čipu (30-50W celá konzole). PS5 a Xbox mají spotřebu 160-200W. Píše se tam, že by ty AAA hry měly mít aspoň 30 FPS, ale to moc hratelné nebude.

Michal "Tylnesh" Kohútek

  • Administrátor fóra
  • Stálý člen
  • ******
  • Příspěvků: 984
    • Zobrazit profil
    • Lords Of Tech
Re:Linux i na hernich konzolich
« Odpověď #4 kdy: 09 Srpen 2021, 07:12:54 »
Prikon pri CPU a GPU nerastie linearne s vypoctovym vykonom. Navyse, PS5 a XBox mieria na 4K@60fps na najblizsich ~5 rokov, pricom Steam Deck ma 800p displej.

Taka mala "napkin math":

1280*800*30  =     30720000 vykreslenych pixelov za sekundu
3840*2160*60 = 497664000 vykreslenych pixelov za sekundu,
rozdiel v narocnosti vykreslovania 16.2-nasobny.

Samozrejme, ultra-zjednodusujem, avsak v prospech Steam Decku ide aj to, ze PC hry byvaju vyrazne viac nastavitelne - uroven tienov, rozne efekty a post-processing featury, ktore na PC mozes vypnut/poladit, ale na konzolach mavas vacsinou nulove nastavenie, pripadne sa zacina presadzovat moznost zvolit si medzi "quality" a "high-framerate" nastavenim.

Samozrejme, neda sa ocakavat, ze na handhelde pojde Cyberpunk 2077 porovnatelne dobre ako na sucasnych konzolach, ale to predsa ani vobec nemusi. Viac to konkuruje skor Nintendu Switch, ktory ma X-rokov stary Nvidia ARM SoC, a aj tak sa predava ako teple rozky.



https://lordsoftech.com

Registered Linux User #506395

--- Smartphone 0: Apple iPhone SE 2
--- Smartphone 1: OnePlus 3T - Ubuntu Touch
--- Laptop: Lenovo Thinkpad X1 Carbon Gen 3
--- Workstation: Ryzen 7 2700X, RX 5700XT, 32GB RAM
--- Other: Niekolko kusov od kazdeho vydaneho variantu Raspberry Pi