Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Instalace UBUNTU se systémem W11  (Přečteno 708 krát)

Dave_B

• Návštěvník
Instalace UBUNTU se systémem W11
« kdy: 02 Října 2024, 10:39:57 »
Ahoj,

jsem úplný UBUNTU nováček a mám dotaz k instalaci UBUNTU společně s OS Win11.
Asi už můžu psát "měl jsem" na HDD0 nainstalované W11. Do NTB jsem si přidal druhý HDD1 s tím, že na něj nainstaluji UBUNTU a po startu NTB si pres boot menu vyberu, jaky systém si nabootuji.
Při instalaci UBUNTU jsem vybral HDD1 jako disk, kam se má systém nainstalovat. Nemilé překvapení bylo, že UBUNTU si sáhl i na HDD0 a WIN se z něj nenabootují.
Je ještě nějaká šance data z HDD0 "obnovit" ? Nebo už můžu v poklidu na tento disk nainstalovat čisté WIN11.

Díky, Dave

Roman Vacho

• Moderátor
  • Závislák
Re:Instalace UBUNTU se systémem W11
« Odpověď #1 kdy: 02 Října 2024, 10:55:31 »
Pravděpodobně máš na hd0 EFI oddíl. Filozofie UEFI je taková, že z jednoho takového odílu se bootují všechny OS.
V současné chvíli by se měl načíst Grub, kde by mělo být vidět menu, ze kterého si vybereš který systém bootovat.

Chybka oproti Tvému plánu se stala v tom, že jsi v instalátoru nezměnil kam se má instalovat zavaděč(hd0 vs hd1). Viz myšlenka UEFI.
Co jsi přesně prováděl v instalátoru nikdo nemůže vědět.

Pokud jsi toho moc v instalátoru neměnil, tak tam oddíl Windows stále existuje, jen není bootovatelný z BIOSu.
« Poslední změna: 02 Října 2024, 10:57:17 od Roman Vacho »
Vyřešená vlákna je vhodné uzavřít "Topic Solved" dole pod vláknem.

Prosím příště označit text kódu v editoru # pro lepší formátování textu výpisu. Děkujeme. Tým moderátorů.

Dave_B

• Návštěvník
« Odpověď #2 kdy: 02 Října 2024, 11:57:27 »
Díky za odpověď.
Vyjmul jsem HDD1 a čekal, co se stane. Po restartu se načet GRUB včetně menu:
Ubuntu
Advanced option for Ubuntu
Memory test (memtest86+c64.efi)
Memory test (memtest86+c64.efi, serial console)