Fórum Ubuntu CZ/SK
Ubuntu pro osobní počítače => Internet a sítě => Téma založeno: compaq 08 Září 2011, 16:49:09
-
Poskytovatel je nespolehlivý, proto hledám aplikaci, která by hlídala (například každou minutu) připojení k internetu a logovala to, případně po výpadku poslala email: výpadek 8.9.2011 1:27-3:16.
Díky za tipy a hodně štěstí s poskytovateli.
-
stacil by ping?
-
To budeš mít nonstop zapnutý pc, aby si mohl logovat?
Záleží na tom, jaké připojení k internetu využíváš. Pokud používáš nějaký modem či router tak většinou má v sobě nějaký systémový log, který loguje to, co potřebuješ.
Takovíto monitoring je ale pouze pro tvou potřebu. Poskytovatelé mají většinou uvedené ve smluvních podmínkách, že je potřeba nahlásit zjištěnou závadu, což je de facto tvá povinnost. Povinnost poskytovatele je zpravidla odúčtovat poměrnou část měsíčního plnění (jen v případě, že to budeš požadovat). Nahlašovat musíš v době výpadku (kdy je výpadek aktuální), nikoliv potom, až se vrátíš z práce/školy domů a služby už dávno fungují.
Poměrná část v takovém případě by byla v řádek korun, více provoláš. Navíc nemáš jistotu, že závada není třeba ve výpadku proudu na tvé straně.
Najdi si raději spolehlivého poskytovatele.
-
To budeš mít nonstop zapnutý pc, aby si mohl logovat?
Díky. PC mám zapnutý nonstop. Dík za tip, budu hledat v modemu.
Vím, jaké jsou smluvní podmínky, jen jsem nechtěl, aby mi opakovaně lhali, že žádný výpadek nezaznamenali.
Viděl jsem webovou službu, která monitoruje funkčnost webového serveru a je možno to hezky graficky zobrazit. Kdybych si spustil webserver, mohl bych si ho tím nechat kontrolovat.
-
Poskytovatel ti to asi neuzna, ale zkusit to muzes. :-)
Ja bych kazdy nastaveny interval udelal ping na google (nebo jiny spolehlivy server) a kdyz to nepujde, tak bych poslal e-mail.
Jednoduchy if v bashi a potom uz jen poslat mail:
echo "Nejde Internet." | mail -s "NEJDE TO" nekdo@nekde.tld
-
kdyz uz, tak pingat na IP adresu brany...
-
Ja bych ty pingy zapisoval do logu, protoze potom muzes pohodlne zjistit, jak dlouho vypadek trval. ping umi vypisovat pri kazdem pingnuti aktualni unixovy cas.
-
Ja bych ty pingy zapisoval do logu, protoze potom muzes pohodlne zjistit, jak dlouho vypadek trval. ping umi vypisovat pri kazdem pingnuti aktualni unixovy cas.
Takže zbejvá jen napsat skript, kterej jednou za minutu pinkne na seznam a zapíše to do logu... Bohužel to neumím...
-
staci do terminalu napsat
ping -i 60 -D tvoje-brana >> log
vypis ti to bude plivat do souboru log v aktualnim adresari
EDIT: Oprava:
ping -i 2 -D tvoje-brana >> log 2>&1
-
Ja bych ty pingy zapisoval do logu, protoze potom muzes pohodlne zjistit, jak dlouho vypadek trval. ping umi vypisovat pri kazdem pingnuti aktualni unixovy cas.
Takže zbejvá jen napsat skript, kterej jednou za minutu pinkne na seznam a zapíše to do logu... Bohužel to neumím...
pokud ti nejde pingnout na seznam.cz, muze to mit nekolik pricin
- nefunguje ti sitovka
- nejaky program ti shodil pripojeni
- nefunguje ti pripojeni na router/switch apod.
- chyba na routeru/switchi apod.
- dns server je mimo provoz
- seznam.cz je mimo provoz nebo neodpovida na ping
- ping paket se po ceste ztratil
- echo ping paketu se po ceste ztratilo
- atd
nechci prudit, jen abys byl pripraven na to, ze nefunkcni ping na nejaky server neznamena automaticky chybu poskytovatele, respektive tezko ho pouzit jako dukaz
pokud je ti to stejne jedno, dej si do crontab (treba pomoci crontab -e)
*/5 * * * * ping -q -c 1 -W 5 google.com > /dev/null 2>&1 || ( echo; date; ping -q -c 1 -W 5 google.com; ) >> $HOME/ping.log 2>&1
(kazdych 5 minut - vzdy v celou minutu, pokud ok, nepise nic, pokud problem, zapise do ~/ping.log)
-
Nebo tak a případně si to upravte dle svého vkusu, IP adresu tam dejte samozřejmě jinou:
#!/bin/bash
ping -c 1 62.209.200.3 &> /dev/null
if [ $? -gt 0 ]; then
echo "NO REPLY !!! `date '+%d/%m/%R %T'`"
else
echo "Ping OK `date '+%d/%m/%R %T'`"
fi
exit 0
Do crontab do dejte spuštění po minutě či jak chcete.
-
Vím, jaké jsou smluvní podmínky, jen jsem nechtěl, aby mi opakovaně lhali, že žádný výpadek nezaznamenali.
Proč by ti lhali? Pokud ti někdo tvrdí, že žádný výpadek nezaznamenal, znamená to pouze to, že žádný výpdadek nezaznamenal. Nikoliv ovšem to, že k žádnému výpadku nedošlo, ne?
Mě taky sem tam potkávají u kyslíků výpadky pod 1.min a bylo by pošetilé domnívat se, že to tam u nich někdo zaznamenává :-)
-
Jsou to lumpi. I když mají výpadek 4 hodiny v noci o víkendu. Zjistím si, že je to na ústředně Praha 5, že to postihlo několik či desítek tisíc uživatelů, stejně to ráno v pondělí zatlučou a začnou obvyklé kolečko keců, jestli umím restartovat modem a jestli není chyba v mém PC. To mě už fakt vytáčí!
Už to, že reklamovat lze jen hlášený výpadek, jak to mám hlásit, když spím na chatě?
-
Už to, že reklamovat lze jen hlášený výpadek, jak to mám hlásit, když spím na chatě?
Předpokládám, že výpadek se musí hlásit výhradně elektronickou cestou ve chvíli, kdy je zjištěn, ted právě pomocí té nefunkční linky, což? A na pozdější hlášení (po "odeznění" výpadku) nebůže být brán zřetel... :-)
-
Už to, že reklamovat lze jen hlášený výpadek, jak to mám hlásit, když spím na chatě?
Předpokládám, že výpadek se musí hlásit výhradně elektronickou cestou ve chvíli, kdy je zjištěn, ted právě pomocí té nefunkční linky, což? A na pozdější hlášení (po "odeznění" výpadku) nebůže být brán zřetel... :-)
Ne, u T-mobile se to může nahlásit i telefonem, linka je zdarma.
Ale je dobré si nechat sdělit číslo poruchy a uložit si ho. Co můžou, to zatlučou.