Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: problém s bootováním po instalaci ubuntu 11.04 nelze spustit druhý OS  (Přečteno 2390 krát)

lizak

• Návštěvník
Dobrý den,

jsem začátečník, nainstaloval jsem si ubuntu 11.04 (po předchozím odzkoušení, které umožnuje livecd), instalace bez problémů, spuštění rovněž. Systém jsem instaloval s tím, že na disku mám nainstalované W7 a postupně se budu s linuxem blíže seznamovat. Při restartu a nabídce úvodní obrazovky Grubu mi sice nabídne více možností pro přihlášení, bohužel nelze si vybrat - nefunguje klávesnice (v podstatě žádné tlačítko ani kombinace kláves, po stisku např capslocku nebo numlocku se nerozsvítí dioda v pravé části části klávesnice).
Po vypršení času se automaticky spustí první položka, což je ubuntu a os běží (dle mého) normálně. V ubuntu již klávesnice normálně funguje.

Do editace grubu prostřednictvím terminálu jsem se prozatím nepouštěl a využil jsem správce spuštění, tam jsem změnil pořadí os v tabulce a dal na první místo W7.

Tabulka skutečně naběhla s W7 na prvním místě (opět nefungovala klávesnice) ale po vypršení času se W7 nespustil a opět naběhla tabulka s výběrem OS.

Pak jsem ubuntu 11.04 nechal naběhnout z liveCD a znovu nainstaloval. Nyní se OS chová stejně jako po první instalaci.

Jak docílím toho, aby mi nabídka grubu fungovala. Ubuntu se mi líbí ale nutně potřebuji pracovat i s W7 a nyní se k nim nemůžu dostat.

děkuji za radu
« Poslední změna: 30 Června 2011, 08:30:52 od lizak »

Denco

• Návštěvník
  • Linux Beginner
Re: problém s bootováním po instalaci ubuntu 11.04
« Odpověď #1 kdy: 29 Června 2011, 11:25:00 »
Napadá ma len jedna vec. Ak máš stolný PC a používaš USB klávesnicu, skús sa pozrieť do BIOSu a prípadne tam povoliť možnosť USB Legacy. Neviem, či to s tým má niečo spoločné, ale niekdy sú problémy takéto aj pri inštalácii Windows a pomôže zapnutie práve USB Legacy.