Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Chybí možnost výběru OS při startu počítače  (Přečteno 5502 krát)

sarkulka

• Návštěvník
Chybí možnost výběru OS při startu počítače
« kdy: 02 Září 2013, 22:11:27 »
Zdravím,
mám nový ntb 2 dny, je to tento: http://www8.hp.com/se/sv/products/laptops/product-detail.html?oid=5380084#!tab=features.  Vedle původního Windowsu 8 jsem instalovala Ubuntu 12.4., který míním používat především. Instalovala jsem i Synaptic a z něj pak GRUB2 ve víře, že se mi třeba začne objevovat možnost výběru OS při startu. Tak se ovšem nestalo. Startuje se rovnou Windows. Zatím využívám možnost dostat se do BIOSU přes F9 a pak zvolit Ubuntu, a až v tomto okamžiku se mi objeví okno s možností výběru OS, kde je Ubuntu uveden na prvním místě. GRUB2 jsem pouze nainstalovala a nic jiného jsem s ním nedělala.
Co se týká Ubuntu jsem naprostý začátečník (válčím s ním pouhé 2 dny), tak budu vděčná za srozumitelné odpovědi.
Díky  :)

Marp

• Moderátor
  • Závislák
  • Moje práce není probudit ovce, ale shromáždit vlky
    • Marek Marp Pszczolka
Re:Chybí možnost výběru OS při startu počítače
« Odpověď #1 kdy: 02 Září 2013, 23:05:35 »
Postupovala jsi podle návodu na Wiki? Zde: http://wiki.ubuntu.cz/Instalace/Pr%C5%AFvodce%20instalac%C3%AD?redirect=1#krok_4_-_volba_disku_pro_instalaci protože při instalaci se GRUB instaluje automaticky...
Oprava Grubu zde: http://wiki.ubuntu.cz/grub2#obnoven%C3%AD_grub2_pomoc%C3%AD_livecd
« Poslední změna: 02 Září 2013, 23:07:18 od Marp »
Marek *Marp* Pszczolka
--------------------------------------------
Lenovo IdeaPad 5, CPU: 8jádrový AMD Ryzen 7, 16GB RAM, GPU: AMD ATI Renoir, 512GB SSD + Debian GNU/Linux Bookworm/Sid - Kernel: 5.18

sarkulka

• Návštěvník
« Odpověď #2 kdy: 02 Září 2013, 23:42:54 »
Díky za rychlou odpověď.