Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: dotNET -> MONO  (Přečteno 3418 krát)

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
dotNET -> MONO
« kdy: 05 Března 2013, 02:55:38 »
Zkouším v Ubuntu (viz podpis) zprovoznit některé programy v Monu. Pominuli nepříliž hezký vzhled winforms v monu tak některé programy běží. Sice se stává, že některé prvky mají špatně spočítanou velikost a podobně, že některé prvky nejsou implementovány (System.Windows.Forms.SplitContainer doesn't implement interface System.ComponentModel.ISupportInitialize), tak s tím se dá celkem poradit už při návrhu.
Problém, který se mi nedaří řešit je ale prvek webbrowser. Buhužel je to prvek, který nemohu jednoduše vyhodit. (snad nahradit RTF editorem, ale nezkoušel jsem a nevím, jeli v Monu podporován)
Chcili spustit program s webbrowserem dostanu lakonické hlášení:
Kód: [Vybrat]
libgluezilla not found. To have webbrowser support, you need libgluezilla installedMoje otázka je, jak se sakra dá nainstalovat knihovna libgluezilla?
Zkoušel jsem jednoduše toto:
Kód: [Vybrat]
pepik@dolphin:~$ sudo apt-get install libgluezilla
Čtu seznamy balíků… Hotovo
Vytvářím strom závislostí       
Čtu stavové informace… Hotovo
Balík libgluezilla není dostupný, ale jiný balík se na něj odkazuje.
To může znamenat že balík chybí, byl zastarán, nebo je dostupný
pouze z jiného zdroje

E: Balík „libgluezilla“ nemá kandidáta pro instalaci
pepik@dolphin:~$ sudo apt-get install gluezilla
Čtu seznamy balíků… Hotovo
Vytvářím strom závislostí       
Čtu stavové informace… Hotovo
E: Nelze najít balík gluezilla
pepik@dolphin:~$
(všiměte si překladu byl zastarán  ;) )
Internet na mé otázky buď taktně mlčí nebo se odkazuje na verze Ubuntu 8 a podobně...
« Poslední změna: 05 Března 2013, 07:56:48 od Myrmica »
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

František Zatloukal

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1799
    • frantisek.zatloukalu.eu
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #1 kdy: 05 Března 2013, 09:51:13 »
First they ignore you, then they laugh at you,
then they fight you, then you win.
Powered by Fedora 22 | Ubuntu 15.10

Tadeáš Pařík

  • Předseda občanského sdružení Ubuntu ČR a člen placené komunitní podpory
  • Příspěvků: 6543
    • Ubuntu.cz
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #2 kdy: 05 Března 2013, 09:52:41 »
(všiměte si překladu byl zastarán  ;) )
Internet na mé otázky buď taktně mlčí nebo se odkazuje na verze Ubuntu 8 a podobně...

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=zastarat&Hledej=Hledej

Nicméně ten trpný rod by šel asi vyřešit elegantněji.
Do života je třeba mít připravený rozum, nebo provaz.

Ubuntu 14.04 64 bit / Windows 10 Pro - Intel DH87MC, Intel Core i7-4771, 8GB Ram, Kingston HyperX 3K SSD 120GB, Intel HD 4600 a ASUS GTX660-DC2OCPH-2GD5
Ubuntu 14.04 64bit - HP ProBook 4525s
Ubuntu 14.10 32bit - ThinkPad R52 (testování)

pariktadeas@jabbim.cz

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #3 kdy: 05 Března 2013, 12:37:42 »
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #4 kdy: 05 Března 2013, 12:56:16 »
(všiměte si překladu byl zastarán  ;) )
Internet na mé otázky buď taktně mlčí nebo se odkazuje na verze Ubuntu 8 a podobně...

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=zastarat&Hledej=Hledej

Nicméně ten trpný rod by šel asi vyřešit elegantněji.
Věřím, že samo o sobě je to v pořádku. Podle citu, ale není v pořádku toto:
Citace
To může znamenat že balík chybí, byl zastarán, nebo je dostupný pouze z jiného zdroje.
Podle mého laického názoru, by měl být všude klasický přítomný čas 3. osoby mužského rodu nebo všude odpovídající trpné rody. Takhle to nevypadá pěkně. Navíc si nejsem jistý, jestli ta čárka před nebo je v tomto případě správně, ale určitě není správně chybějící čárka před že.
Nejjednodušší bych viděl:
To může znamenat, že balík chybí, je zastaralý nebo je dostupný pouze z jiného zdroje.

Jo to se mi to šťourá, když jsem ten překlad nemusel vymýšlet  :), ale jak se říká: Po bitvě je každý generál.
Vím, že s tím bylo spousta práce, proto se omlouvám za mé rýpnutí, jen ten trpný rod je v této větě jako pěst na oko.  ;)
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Matesax

  • Host
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #5 kdy: 05 Března 2013, 15:58:33 »
Když stáhneš MonoDevelop, nic ti nemůže chybět - vyjma externích knihoven. Když se ti nelíbí Forms, zkus GTK+... (Aktuálně mám již jen Mono - a asi se na .NET definitivně vykašlu - příliš krkolomné, velké, těžkopádné,...)

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #6 kdy: 05 Března 2013, 20:32:14 »
MonoDevelop jsem zkoušel, chybí mi binding, a celkově se neorientuji.... Ten program o jehož překlopení uvažuji je už hotov, a nechtěl jsem dělat příliš moc velké úpravy. Monodevelop znamená kompletně nový program. Původní jsem vyvíjel řadu měsíců... Pracuje na klasických principech dotNET - Win Foms. tedy DataSet DataTable BindingSource...

PS:
MonoDevelop mám nainstalovaný, a přesto mi to hází tuto chybu.
« Poslední změna: 05 Března 2013, 20:34:38 od Myrmica »
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Matesax

  • Host
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #7 kdy: 06 Března 2013, 18:28:10 »
Fuj! To jsi neměl - zastaralý přístup. Nejlepší co můžeš je dotazovací jazyk - a to doporučuji LINQ. Jukni na LINQ to SQL. Vše v MonoDevelop je. A to dost ve stylu VS - takže by to mělo být uživatelům přístupné...
« Poslední změna: 06 Března 2013, 18:34:04 od Matesax »

Matesax

  • Host
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #8 kdy: 06 Března 2013, 18:48:12 »
WindowsForms nesouvisí s přístupem k databázi - jedno je GUI, druhé datová komponentka... A Windows na Linuxu - to prostě není ono... Nesnáším lidi co přejdou a natahají půlku Windows... (Proč pak přecházejí... :) ) .NET je celkově moc robusní - takový neohrabaný otesánek - a do Linuxu se nehodí. Sám to za chvíli poznáš - tady se využije spíše scriptovací jazyk.... (Typu Python/Ruby.) Když už kompilovaný tak C/C++ - ale virtuální stroj... Ne že by to nešlo - a ne že se to neděje - jen jak jsem napsal - moc HDD, moc práce atd... Každopádně Forms - to bych viděl černě - zkus spíše GTK+...

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #9 kdy: 13 Března 2013, 08:55:42 »
Po pár pokusech jsem vydal použití WinForms v Linuxu, grafika je děsná a nehotová, to nemohu zákazníkovi nabídnout.
Teď mám jen dilema, použít MONO s MonoDevelop nebo Qt4 a Qt Creator.
Jestli to dobře chápu, tak MONO a gtk# je určeno především pro deskotopová prostředí založená na gtk čili Gnome a Qt4 je primárně určeno pro deskotopová prostředí založená na Qt4 čili KDE.
U MONO mě hlavně láká možnost použití linq, jenže práce s návrhářem formulářú v MonoDevelopu mi přijde komplikovanější než Qt Creatorem.
No uvidím, ještě to musím prostudovat.
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Matesax

  • Host
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #10 kdy: 13 Března 2013, 11:20:07 »
GTK je právě nezávislý střed mezi jednotlivými prostředími. Jestli jsi v C# jen kvůli LINQ, tak to raději odejdi... Jak jsem psal - C# s sebou natahá spoustu věcí - na Windows je to normální, ale na Unixu to nikdo nebude chtít... Tedy ne ten, kdo tomu rozumí, nebo má na stahování limit jako já... :) Máš tu tolik možností - C/C++, Perl,... S tím, že C/C++ je vlastně nutnou součástí - nejméně toho k ostatním nataháš...

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #11 kdy: 13 Března 2013, 13:29:51 »
Děkuji za odpověď,
zatím zkouším Qt Creator, což je IDE, jenž mi vyhovuje (používá jazyk C++). Pro svou funkci však potřebuje Qt4, čili je potřeba stáhnout příslušné knihovny.
Jen se do toho musím trochu dostat, měl jsem dost problém jen se správným zobrazením češtiny. Třeba přečíst textový soubor v UTF8 kódování a správně ho zobrazit, to mi dalo dost zabrat.
Pokud bych chtěl jít do GTK+, je pro to nějaké dobré IDE? Přeci jen, dělat formuláře ručně v kódu se mi moc nechce.
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Matesax

  • Host
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #12 kdy: 13 Března 2013, 14:00:35 »
Asi jsi zhýčkaný z Visual Studia - a to je špatně. Většinou není normální automatické doplňování a tak. GTK má celkem jednoduchá pravidla a jeho aplikace je velmi similérní. Navrhovat DB v designu - když už tak postačí něco jednoduchého. Je hold moderní roztahovat se a plácat výkonem. Proto se nenech zkazit dobou - nauč se programovat tím, že si sáhneš až na dno... Potom nejsi ničím vázán. Místo XY IDE postačí Vim. Postačí je špatné slovo - Vim je jedním z nejlepších textových editorů. Jen začátky dost odradí. Pak si ale můžeš hrát do aleluja. Lze z něj IDE udělat - ve smyslu automatické správy kompilace atd. Dále doporučuji přestat se vázat na jeden jazyk a jeden typ jazyka. V Unixu se prvně vrhni na scripty, jelikož ty využiješ mnohem více. Terminálu strčíš interpret a dostaneš se ihned k ovládání terminálu. Tím chci říci - nauč se kam co patří - kde jaký typ jazyka použít... Osobně nejčastěji používám Ruby, C/C++, Python, Luu (jazyk Lua) atd. Mnozí ti budou vyprávět, že by programátoři měli upustiti od nižších konstrukcí - ale to je blbost. Copak asi z toho programování zbyde? :) Někdo přeci vždy musí zalést do hloubi - aby vytvořil to příjemné na povrchu... A právě tito lidé jsou nejžádanější...
« Poslední změna: 13 Března 2013, 14:03:09 od Matesax »

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #13 kdy: 13 Března 2013, 15:46:51 »
No Visual Studio jsem pro vážnou aplikaci nepoužil ani jednou.  ;) Pokud jsem dělal něco v .NET, tak jsem to vyvíjel v SharpDevelopu, ale před tím jsem dělal programy v Borland Pascal, potom Borland Pascal for Windows, pak různé verze Delphi. Protože Dělám klasické desktopové aplikace, které nejsou příliž komplikované tak mi to stačí. Teď mám v plánu další desktopovou aplikaci, kterou už bych chtěl udělat pro Linuxu. Nemusí umět nic složitého. Aplikace se bude řídit chod měřícího zařízení pomocí seriového portu, (na to plánuji samostatný thread). Měření se stává ze sekvence operací, které musí být provedeny ve správný čas, mnohé operace bude provádět obsluha (Jejich plná automatizace by byla buď příliš drahá nebo nebezpečná.), které program napoví co má udělat (na to plánuji další thread, s použitím timeru pro tyto věci nemám dobré zkušenosti). Po dokončení měření se výsledek zobrazí v grafu nebo tabulce a vytiskne. Každý měřený objekt bude zaveden v databázi, a do té se uloží i výsledek měření.
Takže co potřebuji:
1. Pracovat se seriovým portem
2. Pracovat s databází (nejlépe včetně nejzákladnější údržby, jako je záloha a obnova dat.)
3. Pracovat s tiskovými sestavami.
4. Rozumnou tvorbu formulářů.
5. Možnost udělat balíček pro výsledný produkt, aby si uživatel mohl nainstalovat (třeba po zhroucení systému).

Proč chci IDE s Designerem formulářů?
Tvorba formulářů pomocí IDE je dobrá zejména z toho důvodu, že daleko dříve vidím výsledek. V Borland Pascal for Windows jsem je také dělal ručně a moc dlouho trvalo než by daný formulář odladěn. Navíc každá úprava formuláře byla podstatně složitější než v designeru. Vím, že jsem tenkrát raději nechal formulář v neoptimální podobě, protože jeho změna na optimální podobu byla zbytečně pracná..
No skripty v téhle aplikaci příliš nevyužiji, maximálně nějaký pro spouštění, zálohu či obnovu dat.
Databáze - v podstatě mi na ní moc nezáleží, její využití nic moc, používával jsem firebird embeded, čili něco podobného.
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

Matesax

  • Host
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #14 kdy: 13 Března 2013, 16:21:02 »
Delphi je prakticky mrtvé. Pascal se nehodí na jen tak nějaké aplikace... Co píšeš, to je jasné C/C++. Scripty jsem motal do terminálu - ne do konkrétní aplikacie. Koukám, že jedeš na 64bit. Nechápu nač v Unixu běží 64... To svědčí o maximalizaci, kterou jsem zmínil... Copak jsou v Unixu tak velké aplikace třeba? Mě osobně by stačilo 8 bitů DOSu... :) (Jít tam to co na Unixu.) Jako pravda je, že se zvyšuje vše - takže samozřejmě si již programátoři onen komfort dovolit můžou... Ale podle mě už prostě nevědí co by... :) Samozřejmě DOS je extrém, ale toto je ten druhý...

Myrmica

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 1701
    • MYRMICA
Re:dotNET -> MONO
« Odpověď #15 kdy: 13 Března 2013, 18:52:06 »
Proč mám 64 bitů os? No mám 8GB paměti a 64 bitový systém si s tím poradí poněkud lépe než 32 bitový. Proč tak velkou paměť? Ve W jsem byl zvyklý používat virtuální PC, no a ty žraly dost paměti. Pokud jsem si ještě spustil pár aplikací kolem virtuálu, tak to při 4GB moc stránkovalo. Protože v linuxu plánuji toto také, tak jsem šel raději do 64 bitového OS. Jiný důvod nemám...
No jdu prohlížet další vývojová prostředí, Glade mě příliš neoslovil, NetBeans nevím, tam je to podobné jako .NET, zdá se mi, že potřebuje příliš balastu kolem... (při instalaci NetBean 7 to tahalo asi 500MB něčeho z netu...)
Qt Creator to zatím vyhrává. Předpokládám, že budu-li jím vytvořenou aplikaci instalovat v prostředí KDE, bude k sobě natahovat minimum balastu.
No a C++ ve kterém jsou napsané zdroje se už také učím i když při tom jako zažraný Pascalista skřípu zuby  :D.
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.