Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Praskání ve zvuku  (Přečteno 3291 krát)

Wries

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 13
Praskání ve zvuku
« kdy: 06 Října 2007, 20:02:38 »
Zdravím,

nemůžu se zbavit praskání ve zvuku.
Zvláštní je, že u VLC media player ani při přehrávání hudby, pouštění věcí na youtube to nedělá nic.
Ale hned jak spustím nějakou hru, tak mi v tom praská jak stará gramodeska se zlomeným hrotem.
Zkoušel jsem snižovat hlasitost ve směšovači - nepomohlo. A nastavit větší buffer (z 250ms na 500) - taky nic.

Dají se sehnat nějaké lepší ovladače? Nebo jak na to?

Děkuju, M.

auswood

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 149
    • Akce Úštěk
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #1 kdy: 07 Října 2007, 02:17:54 »
Někteří výrobci hardwaru mají ovladače pro linux koukni na stránky výrobce zvukovky. Myslí že by ti to ale dělat nemělo i bez ovladače výrobce. Dělá to u všech her?
Ubuntu 10.04 Noťas Asus K50AB

luisah

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3704
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #2 kdy: 07 Října 2007, 19:48:37 »
Nevím jestli je to ten samej problém, ale všechen zvuk funguje v pohodě, až do doby kdy jsem chtěl zkusit hru glest - pak ten zvuk (hudba) byl otřesnej.
Zkus spustit hru v terminálu (stačí napsat název hry do terminálu - pak se hra spustí - po ukončení by ti to nemělo nic hlásit - mě hlásilo viz odkaz)
Mrkni sem http://forum.ubuntu.cz/index.php?topic=14776.0

Wries

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 13
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #3 kdy: 08 Října 2007, 14:30:33 »
Někteří výrobci hardwaru mají ovladače pro linux koukni na stránky výrobce zvukovky. Myslí že by ti to ale dělat nemělo i bez ovladače výrobce. Dělá to u všech her?

Dělá to jen u některých, třeba Open Arena, ale u Tremulous ne ...
Jinak ASUS bohužel nevydává ovladače na tuto desku pro Linux :(

luisah

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3704
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #4 kdy: 08 Října 2007, 14:57:38 »
Wries zkus jak jsem psal výše spustit terminál a zada openarena, poté ukončit a v terminálu zkus najít nějakej error - pak by se dalo lépe radit.

Wries

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 13
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #5 kdy: 08 Října 2007, 16:40:48 »
Přikládám kompletní výpis z terminálu, nevím co z toho je a není důležité  :-X
Jinak děkuji, že mi pomáháte  :)

---

genetik@genetik-kubuntu:~$ openarena
[: 30: ==: unexpected operator
ioQ3 1.33+oa linux-i386 Feb  5 2007
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/genetik/.openarena/baseoa
/usr/share/games/openarena/baseoa/pak6-misc.pk3 (96 files)
/usr/share/games/openarena/baseoa/pak5-TA.pk3 (7 files)
/usr/share/games/openarena/baseoa/pak4-textures.pk3 (932 files)
/usr/share/games/openarena/baseoa/pak2-players.pk3 (187 files)
/usr/share/games/openarena/baseoa/pak1-maps.pk3 (25 files)
/usr/share/games/openarena/baseoa/pak0.pk3 (748 files)
/usr/share/games/openarena/baseoa
/usr/lib/games/openarena/baseoa

----------------------
1995 files in pk3 files
execing default.cfg
execing q3config.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
QKEY found.
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
...loading libGL.so.1:
Calling SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO)...
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) passed.
Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce FX 5200/PCI/SSE2
Initializing OpenGL extensions
...ignoring GL_S3_s3tc
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...ignoring GL_EXT_texture_filter_anisotropic

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce FX 5200/PCI/SSE2
GL_VERSION: 2.1.0 NVIDIA 97.55
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
Initializing Shaders
...loading 'scripts/player_gargoyle.shader'
...loading 'scripts/player_kyonshi.shader'
...loading 'scripts/player_major.shader'
...loading 'scripts/player_tux.shader'
...loading 'scripts/ammo.shader'
...loading 'scripts/beams.shader'
...loading 'scripts/ctf.shader'
...loading 'scripts/decals.shader'
...loading 'scripts/details.shader'
...loading 'scripts/detailtest.shader'
...loading 'scripts/evil8.shader'
...loading 'scripts/flaretest.shader'
...loading 'scripts/iconsprites.shader'
...loading 'scripts/item_health.shader'
...loading 'scripts/liquid_lavas.shader'
...loading 'scripts/liquid_water.shader'
...loading 'scripts/map_chpwatery2.shader'
...loading 'scripts/newmenu.shader'
...loading 'scripts/oactf.shader'
...loading 'scripts/oaflares.shader'
...loading 'scripts/oagfx.shader'
...loading 'scripts/oalite.shader'
...loading 'scripts/oanew.shader'
...loading 'scripts/oapowerups.shader'
...loading 'scripts/oasky.shader'
...loading 'scripts/oa_fogs.shader'
...loading 'scripts/oquartz.shader'
...loading 'scripts/q3map2_void3.shader'
...loading 'scripts/q3map2_void4.shader'
...loading 'scripts/qtex.shader'
...loading 'scripts/shells.shader'
...loading 'scripts/sky.shader'
...loading 'scripts/temporary.shader'
...loading 'scripts/weaponhits.shader'
...loading 'scripts/weaponry.shader'
...loading 'scripts/weapon_chaingun.shader'
...loading 'scripts/weapon_gauntlet.shader'
...loading 'scripts/weapon_grenadelauncher.shader'
...loading 'scripts/weapon_machinegun.shader'
...loading 'scripts/weapon_muzzles.shader'
...loading 'scripts/weapon_plasma.shader'
...loading 'scripts/weapon_railgun.shader'
...loading 'scripts/weapon_rocketlauncher.shader'
----- finished R_Init -----
------ Initializing Sound ------
Allocated 96 sources.
OpenAL info:
  Vendor:     OpenAL Community
  Version:    1.1
  Renderer:   Software
  Extensions: ALC_EXT_capture AL_EXT_capture AL_EXT_vorbis AL_EXT_MP3 AL_LOKI_quadriphonic AL_LOKI_play_position AL_LOKI_WAVE_format AL_LOKI_IMA_ADPCM_format AL_LOKI_buffer_data_callback ALC_LOKI_audio_channel
Sound initialization successful.
--------------------------------
Loading vm file vm/ui.qvm...
VM file ui compiled to 585869 bytes of code
ui loaded in 1363392 bytes on the hunk
7 arenas parsed
3 arenas ignored to make count divisible by 4
6 bots parsed
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: genetik-kubuntu
IP: 127.0.1.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
Shutdown tty console
genetik@genetik-kubuntu:~$

luisah

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3704
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #6 kdy: 08 Října 2007, 16:52:44 »
Hledal jsem něco jako toto ------ Initializing Sound ------ a věci pod tím, ale nenapsalo žádnou chybu, a máš to úplně stejný jako já, a mě funguje v pohodě, takže je problém ještě někde jinde, ale opravdu mě teď nic nenapadá. Ještě budu o tom přemýšlet. ???

Zkus v Systém - Volby - Zvuk nastavit ve výchozí směšovací stopy z Alsa na OSS, nebo pokud máš něco v nastaveních - přepnout a autodetect
« Poslední změna: 08 Října 2007, 16:56:02 od luisah »

Wries

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 13
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #7 kdy: 08 Října 2007, 20:30:18 »
Zdravím,

zkoušel jsem přepnout z toho ALSA a výsledkem byly hluché reproduktory. O samotné praskání ve zvuku jedné jediné hry mi zas tolik nejde, spíš se obávám, aby mi to nedělalo dobudoucna i v jiných aplikacích, které nainstaluji. Zvuková karta je integrovaná, možná by pomohlo koupit novou - bohužel však mohu jen externí, jelikož mám barebone systém (teď toho lituji). Nicméně tam se obávám, aby ubuntu podporovalo externí zvukovky ... Je to asi tak trochu sázka do loterie, že?

Děkuji, Michal

luisah

  • Závislák
  • ***
  • Příspěvků: 3704
Re: Praskání ve zvuku
« Odpověď #8 kdy: 09 Října 2007, 10:46:37 »
Nemyslím, že byste se měl čeho obávat. Jelikož to je jen v jedné hře tak to musí být nějaká "blbost", a nedá se tedy předpokládat, že by se to mělo objevovat někde jinde. S tou novou zvukovkou bych ještě počkal, jestliže Vám zvukovka jinak funguje, tak to do budoucna s největší pravděpodobností může být už jen lepší. Počkejte pár dní, během 14 dní má vyjít nová verze ubuntu 7.10 - pokud budete přecházet, třeba i ta open arena poběží tak jak má, a uvidíte , že ze zvukovkou je vše ok. (alespoň já myslím)
Koupení nového hw a linux, neřekl bych že je to loterie - může být pokud naslepo koupíte "něco". Obecně se dá říci, že u nejnověšího hw může být problém, hw který je o něco starší (cca rok) - už by takový problém být neměl. Asi nejideálnější je však když tady na foru, nebo kdekoliv na web stránkách zabývajících se linuxem, se prostě zeptáte na konkrétní hw - zda ho již někdo používá či ne, nebo zkusíte vyhledat diskuse k hw - pak poznáte zda je s tím problém či nikoliv.

 

Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.