U
hardware to řeším tak, že kupuji přednostně od výrobců, kteří mají vlastní a funkční podporu linuxu - není jich zas až tak málo.
U
software je trošku problém - v konkurenci nabitých repozitářů s pohodlnou instalcí přes apt nebo yum se těžko prodává proprietální krabicový produkt
Tedy aby byl úspěšný, musí nabízet něco, na co není GNU alternativa - typicky účetnictví (a pro někoho Photoshop). V situaci, kdy 99,999% účetnictví v menších firmách běží na windows (a zbytek ještě v DOSu) má firma je vyrábějící jen velmi malou motivaci cokoli měnit - řídí se poměrem vložená investice/dosažený zisk.
Takže cestou je patrně:
1) snížení nákladů na vývoj pro linux (cestou třeba "embeded wine" aplikací [jak to má např. google s picassou - k programu pro windows přidá wine a udělá z toho linuxovou binárku]) a to v kombinaci s opravdu velkým množstvím "otravujících" zákazníků, kteří dají firmě tušit, že i linuxák by si mohl něco koupit.
2) přesun aplikací na web - to je asi pro reálné použití hudba hodně daleké budoucnosti...
Zcela jiná situace je pro velké zákazníky - tam jsou myslím účetní (a jiná profesionální) řešení na linuxu naprosto běžná, byť klienti, kde se zobrazuje formulář běží často na windows... Firma je dodávající pak ale nevydělává ani tak na jejich prodeji, jako spíš údržbě.