Jsem úplný začátečník a Ubuntu mám nainstalovanou od včerejšího večera..Je to úplně první seznámení s linuxovou distribucí. A i když jsem prošel fóra a hledal řešení, musím bohužel konstatovat, že po několikahodinovém zkoušení jsem tam kde jsem byl ráno..tedy na začátku. Nějaké linky na řešení..ještě nejlépe na anglické texty..jsou pro mě tak srozumitelné, jako popeláři např. tvorba webů..
Takže za prvé...disky NTFS...ve správci disků je sice vidím, i jejich cestu, ale jsou nepřípustné. Když se mi konečně staly přístupnými...(nějak přes cestu v adresáři TEMP), tak jsem sice viděl i jejich velikost, kolik je dat na disku, kolik volného místa, ale pokud jsem ho chtěl "prozkoumat" neměl jsem přístup..A přístupné byly pouze do restartu..po něm byl stav jak po instalaci systému..tak jsem zkusil editovat soubor /etc/fstab a vložit tam řádky pro disky dle návodu...a nelze editovat (nejsem majitel??) a ve vlastnostech souboru je pouze pro čtení..nemohu změnit vlastnosti...Tak může mi někdo hezky polopatě popsat jak na to? Protože jsem fakt tady na fóru vůbec nic nepochopil!