Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Budou někdy "GUI ovládací panely á la Windows XP"?  (Přečteno 1965 krát)

neveceral

  • Aktivní člen
  • *
  • Příspěvků: 471
Budou někdy "GUI ovládací panely á la Windows XP"?
« kdy: 27 Června 2006, 13:08:30 »
Ahoj,
předem - opravdu mi nejde o flame, ale zajímalo by mne, zda bude mít Ubuntu někdy něco jako GUI jednotné ovládací panely?

Jsem naprostý linuxový začátečník (zatím jsem měl pouze pár live distribucí se všemi jejich přednostmi a nedostatky), ale v Ubuntu mi po nainstalování docela chybí "ovládací panely". Vím, že tam něco je, ale není to dostatečné rozsahem. Ubuntu mi nerozpoznalo monitor a nastavilo nízké rozlišení a v GUI nedovolilo více, tak jsem si svou vlastní hloupostí při nastavování shodil celá Xka a pomohlo mi až fórum (které je perfektní a velmi za pomoc všem v jejich volném čase děkuji). Stejně mi Ubuntu nenašlo wifi (ralikntech RT61- existují linuxové ovladače), pak jsem opět s pomocí ubuntuforums našel návod /skript/, ale nějak se nepovedlo a ubuntu skončilo boot u konfigurace sítě a kouslo se. Tak jedu bez wifi. Např. jsem nainstaloval nvidia-settings, ale proč je musím spouštět z terminálu, proč nejsou v menu systém či někde rozumně?

Vím, že to jsou moje chyby, neznalost či nevytrvalost, ale myslím, že spoustě lidí by nějaké kompletní ovládací panely pomohly a zkušení ať si je klidně zakáží a použijí gedit :-).

Narážím na skutečnost, že jestli ubuntu má výrazně ohrozit postavení WXP (a že je tomu kvalitou a stabilitou hodně blízko), musí se ještě trošku posunout blíže k masám (tj. lamám).

Na lamu to dělá ten dojem, že stejné postupy a chyby opakují tisíce lidí, tak proč je nezjednodušit již na úrovni systému? Prostě ubuntu nenajde nějaký HW na který jsou ovladače, tak "někde" zaškrtnu přidej HW a cestu k ovladačům. Případně, když někdo požaduje, tak umožnit expertní mod v terminálu.