Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Problem se dvěma ruznými monitory  (Přečteno 2439 krát)

Daw3

• Návštěvník
Problem se dvěma ruznými monitory
« kdy: 08 Července 2008, 14:24:15 »
Zdravím, doufám, že jsem se trefil do té správné sekce, obracím se na vás všechny s dotazem technického rázu.
V Ubuntu jsem nováček, zajímala by mě jedna velice podstatná věc a to:
Používám dva monitory, načež každý je jiný (jeden 24" CRT, druhý 21"LCD, bohužel navíc jeden klasicky 4:3 a druhý 16:9). Grafická karta ati x1950 xtx.
Ačkoliv mezi vámi asi toto slovo nebude oblíbené, pak ve WIndows nebyl žádný problém nastavit rozlišení a obnovovací frekvenci pro každý monitor individuálně, což znamenalo 1600 x 1200@100Hz na první a 1440x900@60Hz na druhý (ale je to pouze otázka driverů, nikoliv snad celého OS). Snažil jsem se na radu kamaráda použít Envy, přičemž jsem u něj nemohl použít ani volbu pro více monitorů, zkusil jsem oficiální ovladače ati.com, kde je již podpora i více monitorů, ale stále zůstává problém v tom, že ovladače zachovávají poměry bud z jednoho monitoru, nebo z druhého, takže dostat obraz ze širokoúhlého na normální, či naopak, je dosti nehezké. Rád bych věděl, jestli existuje nějaká možnost, jak tento problém vyřešit. Podotýkám, že jej chci využívat jako rozšířenou plochu, nikoliv klonování. Předem děkuji za případné odpovědi.

Abych nezapomněl, používám 8.04

S pozdravem b00N
« Poslední změna: 08 Července 2008, 14:28:40 od Daw3 »

luisah

• Závislák
Re: Problem se dvěma ruznými monitory
« Odpověď #1 kdy: 08 Července 2008, 14:36:12 »
LCD a TV jsem nastavoval celkem bezproblémů pomocí ATI Catalyst Control Center (Aplikace - ATI Catalyst). (jiné rozlišení i jiná frekvence - možnost jak klonování tak rozšíření)
Pokud nemáš nainstalovaný control center, nainstaluj ze Synapticu amdcccle nebo pomocí příkazu
sudo apt-get install amdcccle

Daw3

• Návštěvník