Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: DualBoot s XP  (Přečteno 3407 krát)

Black3r

• Návštěvník
DualBoot s XP
« kdy: 15 Července 2008, 19:16:29 »
povedzme to takto, mám 2 HDD jeden 186GB, druhý 18,6GB. Momentálne používam winXP pro sp2, a chcem to preformátovať na dual-boot s xubuntu. Uvažujem, že sformátujem celý druhý HDD na NTFS a nainštalujem tam XP, veľký HDD rozdelím na tri oddiely, jeden swap, jeden ext3 a jeden NTFS pre spoločné dáta. Otázky sú: existuje možnosť aby xubuntu dodatočné balíky inštalovalo na NTFS systém? Je možné aby wine inštalovalo hry a windowsovské aplikácie na NTFS systém, aby keď chcem pristupovať k windows aplikáciam z xubuntu aby som to tam nemusel mať dvakrát :), a je možné nastaviť GRUB tak, aby defaultne zapínal XP? Mohli by ste mi napísať taký postup ako by som toto mal urobiť? (vo windowsoch sa vyznám, formátovanie viem spraviť, ale v linuxe som amatér :))

Martin Kiklhorn

• Člen občanského sdružení Ubuntu ČR a placené komunitní podpory
  • Administrátor fóra
  • Závislák
  • グーグル!ご存知ですか?
    • HEJ
Re: DualBoot s XP
« Odpověď #1 kdy: 16 Července 2008, 06:45:12 »
1) existuje možnosť aby xubuntu dodatočné balíky inštalovalo na NTFS systém?
2) Je možné aby wine inštalovalo hry a windowsovské aplikácie na NTFS systém, aby keď chcem pristupovať k windows aplikáciam z xubuntu aby som to tam nemusel mať dvakrát :),
3) a je možné nastaviť GRUB tak, aby defaultne zapínal XP? Mohli by ste mi napísať taký postup ako by som toto mal urobiť? (vo windowsoch sa vyznám, formátovanie viem spraviť, ale v linuxe som amatér :))
1) Možná by se to nějak udělat dalo, ale nedělejte to. NTFS má jiný systém oprávnění přístupu a je pomalejší. Máte nějaký speciální důvod proč to chtít?
3) v souboru /boot/grub/menu.lst
najděte řádek na kterém je
Kód: [Vybrat]