Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: špatné rozlišení na 22" LCD FS  (Přečteno 4907 krát)

Aredraj

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 51
špatné rozlišení na 22" LCD FS
« kdy: 01 Prosince 2008, 10:19:09 »
Zravím všechny a zároveň prosím zkušené uživatele o pomoc a radu. Jsem na linuxu začátečník a po shlédnutí Mandrivy a openSUSU jsem si nainstalil Ubuntu, který se mi zdálo nejlepší. Mám ale problém se zobrazováním. Systém jede na notesu Toshiba s VGA Mobil intel 4series Express chipset family. Po instalaci Ubuntu rozpoznalo správné rozlišení 168*1050, ale druhý den už mi nedovolil toto rozlišení a v možnostech mi nabízí nejvíc 1024*768, což je blbost a zobrazení vypadá hrozně. Pokud externí LCD odpojím, tak na notesu je obraz nádherný 1280*800. Můžete mi nikdo poradit jak mu vnutit natvrdo rozlišení 1680*1050? Prosím o detailní postup nastavení, protože jsem naprostý začátečník, ale widlí už mám plný zuby. Díky všem

ulawak

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 77
Re: špatné rozlišení na 22" LCD FS
« Odpověď #1 kdy: 01 Prosince 2008, 14:15:36 »
No a co kdy odpojíš dysplej v notebuku. Nemyslím fyzicky, ale ve Volby - Rozlišení obrazovky. Pokud to pomůže můžeš zkusit změnit vzájemnou polohu monitorů.

Jinak můžeš zkusit upravit xorg.conf
Kód: [Vybrat]
sudo cp  /etc/X11/xorg.conf   /etc/X11/xorg.conf.stary
gksudo  gedit /etc/X11/xorg.conf
Ta záloha asi moc důležitá nebude neboť v xorg.conf beztak nic není měl by to fungovat stejně i kdyby tam vůbec žádný xorg.conf nebyl, ale nic tím nepokazíš.
V souboru xorg. conf nahraď sekci Device pro grafickou kartu a sekci Monitor.   
V sekci monitor můžeš případně odkomentovat HorizSync a VertResfresh a dá tam případně hodnoty pro ten konkrétní monitor.
Sekci Screen by mělo jít smazat připadně ji upravit aby odpovídly Identifiers.
Kód: [Vybrat]
Section "Device"
        Identifier     "Itegrovana grafarna"
        Driver          "intel"