Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Grub error - novinka :-)  (Přečteno 3274 krát)

Aredraj

• Návštěvník
Grub error - novinka :-)
« kdy: 13 Prosince 2008, 12:17:38 »
Zdravíčko všem, které zaujal název této diskuze. Bojuju s problémem s nímž se už mnozí setkali a evidentně ho i zde řešili, jenže nic z toho co jsem pročetl a vyzkoušel mi nezabralo a tak se obracím na všechny "fanšmejkry" GRUBU s žádostí o pomoc.

Na svůj notes, kde byly předinstalený Visty jsem nainstalil Ubuntu, protože jsem začátečník v Linuxu, nechal jsem si poradit a vše mi šlapalo až do doby, kdy jsem nebyl spokojen s rozdělením disku, což jsem vyřešil programem paragon partition managerem 9, kterým jsem přešodal místa tak jak jsem chtěl, jenže poté již nespustím kompl a hlásí Grub error 17. Nelenil jsem a zkoušel ho opravit zejména dle postupů na http://wiki.ubuntu.cz/GRUB/Obnova a tak nabootoval z live CD ubuntu, ale nepodařilo se napsal, že některá místa jsou embeeded nebo tak nějak. Vyzkoušel jsem tedy druhý návod přes Alternativ CD ubuntu, to už bylo lepší vše proběhlo v pořádku, ale nepomohlo. Po zapnutí notesu je na obrazovce stále GRUB stage 1.5 a je to tam třeba půl hodiny ale nic se neděje. No do třetice jsem si stáhnul Super Grub disk, který našel přesně moji MBR tabulku a dal mi na výběr, jenže při pokusu o spuštění ubuntu mi hlásí chybu Error 13: Invalid or unsupported executable format, to si sice přeložím, ale nechápu co je neproveditelnýho nebo jak to myslí? A tak můžu přes Super Grub Disk spustit pouze Widlácký Visty, který ku podivu fungují, ale jichž se chci zbavit. Můžete mi někdo fundovaně poradit jak dále správně postupovat, tak abych měl opět klasický menu s výběrem a mohl spustit ubuntu, nebo mám ubuntu nainstalit znova? to bych fakt strasně nerad  :-(

Tomáš Jančík

• Stálý člen
  • **
    • TomášJančík.net
Re: Grub error - novinka :-)