Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Při instalaci selhává dělení disku  (Přečteno 2472 krát)

cochee

• Návštěvník
Při instalaci selhává dělení disku
« kdy: 04 Února 2009, 18:02:38 »
Dobrý den, již několik dní se pokouším nainstalovat Ubuntu na starší PII/400MHz. Po počátečních obtížích s ACPI a APIC (překonáno) se zadrhávám na následujícím: v PC jsou dva HDD, sda1 je 10GB a sda2 má 4GB. Zadal jsem ruční dělení disků, udělal jsem na sda1 100MB /boot, 500 MB /tmp a zbytek /home; pod sda2 jsem mínil udělat 520 MB swap, na konci malou partici pro dos cca 200 MB a uprostřed zbytek / v systému ext3. Při vytváření systému souborů se vždy systém zarazí na té / partici na sda2 s tím, že selhalo vytváření souborového systému ext3, "teploměr" se vždy zarazí na 5% postupu. Mám za to, že je na disku vadný sektor, jenže před instalací jsem podrobil obě HDD mechaniky dlouhému testu programem SeaTools, který by měl najít i vadné sektory a oba disky byly prohlášeny za bezchybné.  ???  Máte někdo jiný názor na ono selhání? Už propadám malomyslnosti, protože je velice úmorné stále dokola to zkoušet s tím že PC kolem dokola "prochroustá" při instalaci doslova hodiny, protože jde o slabý stroj. Děkuji za pozornost.

luisah

• Závislák
Re: Při instalaci selhává dělení disku
« Odpověď #1 kdy: 04 Února 2009, 18:10:29 »
Nemusí to být ani tak vadným sektorem jako tím, že to je opravdu slabounký PC. V podstatě to samý se mi stalo při pokusu o instalaci Xubutnu z Live CD na PIII/450MHz. Z alternate CD, už vše proběhlo OK. Zkus spíše alternate CD a doporučil bych spíše Xubuntu, nebo nějakou jinou odlehčenou distribuci. Možná bys tam i Ubuntu z alternate narval, ale asi to bude k nepoužívání -> pak si tedy doinstalovat např. XFCE, nebo qUAKiho E17 -> viz. návod zde na foru.

http://releases.ubuntu.com/intrepid/
Min. 256MB RAM

http://www.xubuntu.cz/ziskejte
Min. 128MB RAM