Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Ako pripojit externy disk z live cd ubuntu? [vyřešeno]  (Přečteno 1083 krát)

p3dro

• Návštěvník
Zdravim, mam problem s pripojenim externeho disku. Co sa tyka linuxu som absolutny laik, spustil som ho z cd v snahe pripojit externy disk a zalohovat na neho subory z disku z notebooku. Po pripojeni na mna vyskoci hlaska: "Unable to mount location" a "Cannot mount volume." S tymto mi raz pomohol znami, diktoval mi nejake prikazy a potom to uz fungovalo, ten sa vsak vrati az buduci tyzden a neviem na koho sa obratit. Externy disk pracuje vo Win normalne, je formatovany na NTFS. Viete mi niekto poradit?
« Poslední změna: 13 Srpna 2009, 15:57:39 od Pavel Půlpán »

compaq

• Závislák
  • Díky všem za rady a tipy.
Re: Ako pripojit externy disk z live cd ubuntu?
« Odpověď #1 kdy: 13 Srpna 2009, 14:56:28 »
Jestli na externím disku nejsou data, přeformátuj ho na FAT32.
Bude se potom připojovat běžně, jako každej jinej disk, fleška, čtečka, MP3 nebo foťák... prostě napoprvé...
Pokud vám vaše holka či manželka funguje jak má, neměňte jí za mladší, zaděláte si na problém. Stejně to dělejte i s Ubuntu.

p3dro

• Návštěvník
« Odpověď #2 kdy: 13 Srpna 2009, 15:07:39 »
Data tam mam, takze to formatovat nechcem  >:(

Pavel Půlpán

« Odpověď #3 kdy: 13 Srpna 2009, 15:10:03 »
Odpojil jsi ten disk ve Windows korektně, nebo jsi ho sestřelil? Jinak pro připojení lze použít příkaz mount -t ntfs-3g -o force /dev/xxx /cesta/kam/chces/disk/pripojit.

p3dro

• Návštěvník
« Odpověď #4 kdy: 13 Srpna 2009, 15:48:56 »
Odpojil jsi ten disk ve Windows korektně, nebo jsi ho sestřelil? Jinak pro připojení lze použít příkaz mount -t ntfs-3g -o force /dev/xxx /cesta/kam/chces/disk/pripojit.