Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: apache a čeština  (Přečteno 6036 krát)

stenli

• Návštěvník
apache a čeština
« kdy: 12 Ledna 2006, 22:34:50 »
Dobrý den, stal jsem se čerstvým uživatelem Ubuntu, rozchodil jsem Apache2, php5, mysql, ale veškeré české znaky jsou na lokálním html výstupu nečitelné. Ty samé weby jsou na jiných webserverech v pořádku. Chybí nějaký balík s češtinou? Můžete poradit? Jsem absolutní linuxový začátečník.

Ondřej Surý

• Host
apache a čeština
« Odpověď #1 kdy: 13 Ledna 2006, 16:24:35 »
V konfiguraci apache hledejte: AddDefaultCharset a bud jej zmente na kodovani, ktere posilate nebo na "Off" a kodovani explicitne pridavejte z php nebo z konfigurace konkretniho vhostu.

stenli

• Návštěvník
apache a čeština
« Odpověď #2 kdy: 14 Ledna 2006, 15:56:35 »
děkuji za tip, nastavení ovšem nepomohlo. Nejspíš jsem špatně formuloval dotaz, zjistil jsem totiž, že problém je pouze u win-1250. Našel jsem nějaké informace ohledně mod_czech, ale nedaří se mi najít žádnou dostupnou verzi pro Apache2.

Ondřej Surý

• Host
apache a čeština
« Odpověď #3 kdy: 14 Ledna 2006, 20:21:58 »
A posíláte z těch PHPček v Header("") správný charset? Žádné moduly na kódování češtiny již několik let nejsou potřeba. Stačí mít buď v HTML meta nebo v HTTP hlavičkách definovaný správný charset.

stenli

• Návštěvník
apache a čeština
« Odpověď #4 kdy: 14 Ledna 2006, 20:55:12 »
Samozřejmě, iso, utf je v pořádku, jen u win-1250 se místo znaků s diakritikou zobrazují otazníky

Muff

• Návštěvník
apache a čeština
« Odpověď #5 kdy: 15 Ledna 2006, 10:21:18 »
Podivejte se, co vam server posila za hlavicky, a jake je kodovani samotneho HTML poslaneho ze serveru.

Udelate to treba pomoci programu lwp-request:

lwp-request -ed http://localhost

Timto prikazem se podivate na hlavicky (hledejte content-type a v nem charset).

potom zkontrolujte telo odpovedi:

lwp-request http://localhost