Ve Windows jsem použil na pár věcí MsAccess. Např. na databázi CD, databázi zákazníků apod. Výhodou bylo uložení celé databáze do jednoho souboru, takže nebyl problém si databázi přenést do práce či na notebook.
Co používáte na jednoduchou databázi v Ubuntu? Nabízí se MySQL, ale tam musí běžet stále server, což pro občasné využití není úplně praktické. Navíc přenášení do práce a zpět už není tak triviální. Nebo OpenOffice Base? Používá to vůbec někdo? Nebo úplně něco jiného?
Co bych rád: databázový program, kde si jednoduše vytvořím pár tabulek a dotazů, a bude to fungovat.
Co bych nerad: nějaký velký databázový server (kanón na vrabce) nebo naopak nějakou beta aplikaci, co nikdo nevyužívá.
A v případě, že mi přeci jen poradíte něco typu MySQL ještě jeden dotaz: šlo by nějak sdílet data mezi Ubuntu a Windows?
Děkuju za rady.