Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Čtení NTFS disků  (Přečteno 5417 krát)

Septyk

• Aktivní člen
  • *
Čtení NTFS disků
« kdy: 17 Listopadu 2006, 13:26:01 »
Ahoj.Jsem v Linuxu nováček.Nainstaloval jsem si je teprv včera,ale předtím jsme si pořádně osahal asi 6 LIVE distribucí.Mám problém s tím,že že když chci otěvšít disk NTFS tak mi ubuntu řekne,že zařízení není vyjimatelné.Potom,co si pohraju s nastavením disků,mi to už tuhle hlášku nehází,ale zato mi mi hází že nemám oprávnění prohlížet obsah disku.Ale rozhodně dosk nějakým způsobem čitelný je,protože když si ve správě disků dám "změnit přístupovou cestu",tak mi zobrazí obsah disku (program files,windows,doc....)Mohl by mi někdo poradit jak se na ty disky dostat??...stačí mi z nich jen číst.Díky
NTB MSI ER710X-054CZ, AMD Athlon X2 TK-55 1,8GHz, 2GB DDR2 533MHz, ATI X1270, Atheros WI-FI, atd atd....Ubuntu 11.4

eStar

• Aktivní člen
  • *
    • http://www.linuxsoftware.cz/
Čtení NTFS disků
« Odpověď #1 kdy: 17 Listopadu 2006, 13:30:40 »
Použijte tyto přikazy:
Kód: [Vybrat]
sudo chgrp plugdev /media/...
sudo chmod g+rx /media/...
Místo teček doplnte označení vašich disků.

Vojtěch Trefný

• Don Quijote
Čtení NTFS disků
« Odpověď #2 kdy: 17 Listopadu 2006, 13:36:23 »
V nautilu pravým tlačítkem klepně na ten oddíl -> vlastnosti -> oprávnění. Tam zjistíte, jestli máte oprávnění číst tento oddíl. Jak změnit práva se tady jistě někde řešilo.

Bevel

• Návštěvník
Čtení NTFS disků
« Odpověď #3 kdy: 17 Listopadu 2006, 17:26:54 »
Já jsem to samé řešil dle: Vytvořit oddíly automaticky dostupné

Kamil Páral

• Stálý člen
  • **
    • http://ripper.profitux.cz
Čtení NTFS disků
« Odpověď #4 kdy: 17 Listopadu 2006, 23:25:31 »
v live cd nejsou ntfs disky automaticky pristupne. v nainstalovanem ubuntu uz ano.
Ubuntu Wiki - spousta návodů a rad
Jabber - ICQ je mrtvý, nebuď ovce a pojď s dobou