Neříkej, že nevíš, co je mailing list...
Tajného na tom samozřejmě není nic, archiv je volně přístupný --
http://lists.ubuntu.cz/pipermail/marketing/Mailing list (ML) je prostě další komunikační kanál, který je podle mě lepší pro koordinaci - snažší sledování akt. událostí (ne všichni chodí na fórum) a lépe se "určí", kdo vlastně má o danou problematiku zájem -- ML je sice otevřený všem, ale stojí stranou fóra -- většina témat, která se tady otevřou dopadne zahlacena naprosto nesouvisejícími diskusemi (což právě doufám odpadne nutností registrace "někam jinam", kam přijdou jen ti, co se o danou problematiku opravdu zajímají) a zjednoduší "život" i těm, kteří se chtějí zaměřit jen na jednu konkrétní "část zájmů komunity" - ne každý chce "prolézat" fórum kvůli novinkám z jedné konkrétní oblasti (propagace/wiki/lokalizace...) a ML tak umožní aby vše krásně sledovali na mailu díky jediné registraci.. ML by měl především "sdružit" lidi se zájmem o nějakou konkrétní problematiku -- fórum je podle mě na tohle příliš "rozplizlé".
Celé je to taky inspirací "odjinud" (mez. komunita), kde to funguje - musíme si přiznat, že naše komunita v některých oblastech (právě především propagace) nefunguje, tak jak by měla (a mohla), a myslím, že je to z velké části způsobeno špatnou komunikací a špatnými komunikačními kanály.
Samozřejmě budeme dál využívat fórum (a další kanály), ale především pro prezentaci již hotového "řešení" (lepší termín mě nenapadl) s tím, že organizační a další "zákulisní" věci budou stranou (ale stále přístupné) - domnívám se, že je prostě třeba striktně oddělit prezentování "výsledků" (oznámení na fóru+novinky na hl. stránce+další) a samotnou přípravu (specializované ML + Wiki).
To jsem se zase rozepsal, snad je to aspoň pochopitelné...