Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Problém s místem log zbaštil většinu paměti  (Přečteno 1145 krát)

swoop

• Návštěvník
    • SWOOP.name
Problém s místem log zbaštil většinu paměti
« kdy: 26 Října 2010, 20:32:24 »
Zdravím vespolek,
jsem začátečník, k ubuntu 10.10 jsem utek od okýnek - kvůli stabilitě. No a teď koukám, stabilita v p*deli. Systém mi pořád hlásí nedostatek paměti a když jsem tak koukal co zabírá nejvíc, tak mě překvapily soubory syslog, syslog.1, daemon, daemon.1. Dohromady mají 5GB a to je půlka místa co jsem pro linux vyčlenil..

Nevíte někdo jak to opravit? Nebo je to normální?
notebook VBI HEL80 (Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat)

Tomáš Břinčil

• Občanské sdružení Ubuntu ČR
  • Závislák
  • moje obrázky ↓
    • TomasBrincil.cz
Re: Problém s místem log zbaštil většinu paměti
« Odpověď #1 kdy: 26 Října 2010, 20:34:46 »
Smaž je :)

swoop

• Návštěvník
    • SWOOP.name
« Odpověď #2 kdy: 26 Října 2010, 20:39:50 »
Smaž je :)
Díky za radu. To mě taky napadlo, ale jak? V kontextové nabídce (po kliknutí pravým tl. myši) takovou volbu nemám..

Tomáš Břinčil

• Závislák
  • moje obrázky ↓
    • TomasBrincil.cz
« Odpověď #3 kdy: 26 Října 2010, 20:48:27 »
Pochopitelně nemáš na tyto soubory jako běžný uživatel práva. Existuje více možností jak tyto soubory vlastněné rootem smazat.
Pokud ovládáš terminál můžeš zkusit:
Kód: [Vybrat]
sudo rm /var/log/syslog
Nebo prostě a jednoduše v terminálu zadáš
gksudo nautilus
Poté vyplníš své jméno a v pohodlí smažeš soubory jako bys to dělal normálně přes kontextové menu, nebo shift+delete (odstraní uplně, nepřesune do koše)

swoop

• Návštěvník
    • SWOOP.name
« Odpověď #4 kdy: 26 Října 2010, 20:55:28 »
Pochopitelně nemáš na tyto soubory jako běžný uživatel práva. Existuje více možností jak tyto soubory vlastněné rootem smazat.
Pokud ovládáš terminál můžeš zkusit:
sudo rm /var/log/syslog
Nebo prostě a jednoduše v terminálu zadáš