Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Jsem začátečník - Pomoc při instalaci UBUNTU  (Přečteno 3833 krát)

sunny_morning

  • Návštěvník
  • Příspěvků: 15
Jsem začátečník - Pomoc při instalaci UBUNTU
« kdy: 02 Srpna 2011, 09:20:00 »
Zdravím,
rodičům jsme zakoupili počítač Lenovo allinone ale jelikož je pod windows 7 ukrutne pomalý rozhodl jsem se že vyzkouším dual boot s Linuxem a nejnovejším Ubuntu. Když jsem chtel instalovat Ubuntu 64 bit nebo Kubuntu tak my instalace nedávala na výber "instalovat vedle windows 7" tak jsem podle návodu na internetu vypálil Ubuntu 32 bit (nejnovejší z techto stránek) a tešil se konečne že to půjde, bohužel při nabíhání systému z CD obrazovka zčerná a dál se nic nedeje - u 64 bit verze alespon linux spustím, tady ale ani to....
Nevíte v čem je asi problém? ???

Rover623

Re: Jsem začátečník - Pomoc při instalaci UBUNTU
« Odpověď #1 kdy: 02 Srpna 2011, 09:38:52 »
Omílá se to tu pořád dokola, ale zkusíme se na to podívat.

Prvně by to chtělo nějaké info o PC, aby se dala vybrat distribuce a architektura.

Zatím jestli to dobře chápu, je výchozí stav takový, že disk zabírá celý W7.

Chceš udělat dualboot, tedy ne instalaci z Windows za pomoci Wubi?

A teď postup instalace, na staženém ISO souboru je nutné nejdříve zkontrolovat kontrolní součet, postup je tady http://wiki.ubuntu.cz/Kontrola%20MD5

Pokud ti kontrolní součet sedí, vypal si to ISO na disk (co nejmenší rychlostí pokud možno).

Nabootuj PC z disku CD, hned na začátku se ti dole uprostřed obrazovky objeví takový pentagram (usnadnění=klávesnice), během toho co je na obrazovce něco stiskni a z následného menu vyber kontrolu integrity disku. To chvilku trvá a jediný přijatelný výsledek je "no errors", pak se provede restart a můžeš zkusit spustit disk obvyklým způsobem, tedy nechat to doběhnout až do grafického prostředí.