Ukážkový príklad, ak je vyžadovaný výpočet, ktorý musí byť čo najrýchlejší... - výkon.
Program ráta prieniky vektorov bodov ležiacich na dvoch priamkach, ktoré sú osovo súmerné.
Na začiatok ukážka procedurálna (existovala aj staršia verzia, ale bola objektová a veľmi pomalá):
yad@yad-notebook:uzly$ time python3 uzly_new.py 30 30
92205
real 0m6.836s
user 0m6.740s
sys 0m0.080s
Program s vláknami je pomalší, keďže sa nerozhodí cez viac jadier, keďže vlákna sú na výpočetné operácie nanič (na diskusii v roote to spomínajú):
yad@yad-notebook:uzly$ time python3 uzly_threading.py -t 2 30 30
92205
real 0m9.896s
user 0m10.270s
sys 0m2.130s
Procesy si doslova začnú dobýjať procesor a tlačia ako šialené, ale nie dlho...:
yad@yad-notebook:uzly$ time python3 uzly_multiprocessing.py -p 2 30 30
92205
real 0m3.335s
user 0m6.150s
sys 0m0.150s
Realita v podobe C++ dorazila (bez vlákien, bez procesov):
yad@yad-notebook:uzly$ time ./uzly 50 50
712837
real 0m2.126s
user 0m2.090s
sys 0m0.020s
Toľko k výkonnostnej stránke. Ako píšem, záleží čo chceš robiť, ak viac vecí naraz a výkon nie je priorita: vlákna, ak výkon tak procesy. Len nabudúce sa jasne vyjadri, čo chceš, keďže takto pôsobí môj
príspevok značne nanič, keďže hovorí viac o implementácií ako o povahe.