Pro "normální lidi" je určeno "Ubuntu Home Support"
http://www.canonical.com/support/services/support-features
http://shop.canonical.com/product_info.php?currency=USD&products_id=715
Advantage je opravdu jen pro Enterprise nasazení.
Po trochu vysilujici uvodni komunikaci s CANONICALem jsem zjistil nasledujici:
1. Ubuntu Advantage Standard (UA Standard) poskytuje uplne (uplne = naprosto identicke!!!) stejne sluzby jako Ubuntu Home Support (UHS), s jedinym rozdilem a tim je fakt, ze Ubuntu Home Supoport nema v cene support pres telefon. Reakcni doba na email v UHS je 2 pracovni dny, v UA Standard ... neni striktne definovana.
2. UA Standard stoji rocne 105USD (bez DPH, ktere se plati jenom v Evrope); UHS stoji rocne 140USD (?!).
3. Rozdil v cene 35USD, i kdyz UHS vlastne nabizi mene nez UA Standard, je udajne dan tim, ze UHS klienti jsou "blbejsi" nez UA klienti a tudiz je nutno si priplatit.
4. Soucasti obou sluzeb je udajne moznost umoznit servisnim technikum CANONICALu vzdaleny pristup na svuj stroj a nasledne je nabizena moznost "zakladni" (neni jasne co to presne znamena) konfigurace a instalace vybranych (tj. Ubuntu podporovanych) balicku. Zatim jsem nevyuzil, ale treba casem, az se objevi neco zasadnejsiho.
5. Tak jsem si poridil UA Standard. Mam za sebou i prvni dve support akce a musim rici, ze pokud clovek umi anglicky, tak to neni spatne.
6. Specialne ocenuji pristup do Knowledge base, ktera je na velice slusne urovni a resi radu (i dosti slozitych) problemu.
7. Sluzba Landscape (monitorovani a realizace rutinnich akci na vsech registrovanych strojich) je zatim pro mne v pripade jedne licence nepotrebna, ale az jich bude vice, traba to pouziji take.
Celkova znamka (1-5): 2 ... takze docela spokojenost.
Jediny problem je nutnost umet vysvetlit problem anglicky.