Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Černá obrazovka  (Přečteno 1323 krát)

Paja007

• Návštěvník
Černá obrazovka
« kdy: 29 Září 2013, 09:44:48 »
Dobrý den,

jsem v Ubuntu začátečník a potřeboval bych poradit.
Mám počítač Athlon 1.83, 1GB RAM a pokoušel sem se nainstalovat Ubuntu 13.04.
Instalace proběhla úspěšně z Flashdisku včetně aktualizací z internetu, počítač si vyžádal restart a po restartu normální obrazovka pro přihlašování uživatele.
Po zadání hesla se zdá že systém naběhl, ale mám černou obrazovku  :( Když přejíždím kurzorem po pracovní ploše, občas se změní (že je tam asi okno na nějaké vepisování a občas se objeví kurzor s rovnou šipkou dolů ohraničený zespoda rovnou čarou). Můžete mi prosím někdo poradit, proč je obrazovka černá a nenaběhne pracovní prostředí? Předem děkuji za odpověď.

janek-m

• Host
Re:Černá obrazovka
« Odpověď #1 kdy: 29 Září 2013, 11:46:39 »
Predpokladám, že ide o inštaláciu U 13.04 32 bit. Vyskúšali ste ako funguje Live systém pred inštaláciou? Sčernela obrazovka aj v Live systéme? Ak áno, tak by nebolo zlé vyskúšať  zmeniť bootovacie parametre. Buď nomodeset alebo xforcevesa. (po nabootovaní systému, keď sa objaví úvodné menu stalčiť F6 – WIKI)

Pre ďalšie možné riešenie je dobré zverejniť, o akú grafickú kartu ide. → Nabootovať Live systém → Vyskúšať Ubuntu → otvoriť terminál (Ctrl + Alt + T) a skopírovať tento príkaz:
Kód: [Vybrat]
lspci -nnk | grep -i "VGA\|3D\|Display" -A2 Výstup skopírovať sem na fórum.

Cuore

• Závislák
« Odpověď #2 kdy: 29 Září 2013, 12:16:45 »
ať sem dá celé
lspci zajímalo by mě co tam má dál. Tohle mi spíš připadá jako problém s podsvícením, ale ten je na noteboocích. Pokud posvítíš baterkou na display, tak tam vidíš plochu? Pokud jo, tak otevři terminál
ctrl+alt+t a zadej tam
sudo setpci -s 00:02.0 F4.B=00 napiš své heslo a odentruj.

Paja007

• Návštěvník
« Odpověď #3 kdy: 29 Září 2013, 13:33:17 »