Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: digiKam  (Přečteno 1737 krát)

Franky9

• Návštěvník
digiKam
« kdy: 14 Listopadu 2013, 23:46:38 »
Ahoj,

nainstaloval jsem digiKam k editaci fotografií.

Nemohu ho nijak spustit.

Pls o radu.

Dík.

janek-m

• Host
Re:digiKam
« Odpověď #1 kdy: 15 Listopadu 2013, 00:05:28 »
Digikam je primárne určené pre prostredie KDE. Neviem, ako je to s touto aplikáciou v najnovšom Ubuntu 13.10, ale v starších verziách fungovala. Skús ho spustiť cez terminál:
Kód: [Vybrat]
digikam

Franky9

• Návštěvník
« Odpověď #2 kdy: 15 Listopadu 2013, 14:02:46 »
Aha,

je mi to trapné, ale kde najdu seznam příkazů pro terminál?

Všude jen píšou o příkazech na správu souborů atd..

viz

http://cs.wikibooks.org/wiki/Linux:P%C5%99ehled_z%C3%A1kladn%C3%ADch_p%C5%99%C3%ADkaz%C5%AF

beer

• Host
« Odpověď #3 kdy: 15 Listopadu 2013, 14:06:21 »
prostě otevři terminál (ctrl+alt+t) a napiš tam
Kód: [Vybrat]
digikam a dej enter.

Nebo otevři digikam ručně -  zmáčkneš tlačítko windows plus a (Super + A) a napiš digikam, mělo by ti ho najít, pak na něj klikni, nebo enter.

Do ubuntu bych digikam nedával. Shotwell stačí. Digikam je určen pro pracovní prostředí KDE, jak již bylo řečeno.
« Poslední změna: 15 Listopadu 2013, 14:09:25 od beer »

Franky9

• Návštěvník
« Odpověď #4 kdy: 15 Listopadu 2013, 14:16:02 »
Do terminálu jsem to napsal a začal se mi vypisovat nekonečný tok nějakých procesů.

Tak jsem dal exit a nic.

Přes Super+A to šlo.

Dík.

Jo a taky bych se rád zeptal co je to KDE?

Asi nějaká odnož linuxu?

Myslel jsem, že máme prostředí windows, linux atd...

Co je pro linux, tak jede pod všemi systémy, založenými na linuxu. Ubuntu, kubuntu, bubuntu...

Stejně jako Zoner spustím pod kterýmikoli vidlemi.

Jak to tedy je?

janek-m

• Host
« Odpověď #5 kdy: 15 Listopadu 2013, 14:23:31 »