Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: úplný začiatočník - rozdelenie disku  (Přečteno 11013 krát)

spajdo

• Návštěvník
úplný začiatočník - rozdelenie disku
« kdy: 08 Prosince 2013, 09:41:10 »
Ahojte.

Možno sa budem pýtať hlúpo, ale som v linuxe úplný začiatočník.
Moja story s Linuxom je dosť úsmevná. Najskôr som sa snažil si nainštalovať Ubuntu 12.04 (32bit) popri Win8. Odpálil som si úplne  (pomocou nejakého nástroja na rozdeľovanie diskov :D) bootovanie win8 a tak som si celé C:\ naformátoval a nechal som si len spomínané Ubuntu. Nastavil som si aby sa mi disk D:\ pripájal a ja mal prístup k svojim dátam. Všetko išlo fajn až do bodu kým som sa neodhodlal preinštalovať Linux z 32bit verzie na 64bit.
Pri inštalácii sa ma pýtalo, či chcem naformátovať všetko. Pochopil som to že sa mi naformátuje všetko okrem tej partície D:\ kde som mal všetky dáta a tak som to potvrdil a na mojde zdesenie som zistil, že som o všetky dáta prišiel (nevadí, už som ich oplakal...)
No teraz mám disk nerozdelený (aspoň sa tak tvári) a ja sa pýtam, ako zabezpečím, aby pri ďalšom preinštalovaní distribúcie alebo celého systému neprídem o všetky dáta? Aktuálne tam mám Ubuntu 13.10 64bit. Rady ako si všetko zazálohovať na externý disk alebo do cloudu si neprosím. Je nejaký spôsob ako si rozdeliť disk pod Linuxom aby tie dáta boli pri inštalácii v bezpečí? Čo musím urobiť aby som si ten disk tak nejako pekne rozdelil a bolo to v poriadku?
Prosím napíšte mi to úplne po lopatisticky, aby som to pochopil....
Ďakujem za každu radu.

janek-m

• Host
Re:úplný začiatočník - rozdelenie disku
« Odpověď #1 kdy: 08 Prosince 2013, 09:49:57 »