Zdravím,
nedávno mi po jedné nečekané bouřce odešel ADSL modem (zn. Air-Live). Alespoň technik z O2 tvrdil, že signál je OK až za splitter (rozdvojku na telefon a modem). Zakoupil jsem tedy nový modem TP-Link TD-W8951NB, na přenosném netbooku jsem ho dle Příručky skrze Quick Start okno v prohlížeči s adresou 19.168.1.1 nastavil na udaje O2 a začal fungoval jak vzduchem přes wifi tak i jako kabelové připojení „Auto Ethernet“.
Nikoli však na druhém NB Toshiba (který byl právě při oné bouřce zapojený a zapnutý). A já bych nyní potřeboval poradit, jakou cestou zjistím, zda je příčina:
a) v HW poškození síťové karty v notebooku
b) nebo SW příčina – chybné nastavení sítě (IP, etc souborů.... deaktivace eth apod.)
Nežli proto půjdu do servisu, kde jen za diagnostiku určitě zaplatím kolik set korun, chtěl bych si předpokládanou nefunkčnost síťovky nějak potvrdit sám.
Díky.
zde ještě příslušné výpisy z Terminálu:
$ ifconfig
eth2 Link encap:Ethernet HWadr a4:c8:50:10:c9:51
AKTIVOVÁNO VŠESMĚROVÉ_VYSÍLÁNÍ MULTICAST MTU:1500 Metrika:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
kolizí:0 délka odchozí fronty:1000
Přijato bajtů: 0 (0.0 B) Odesláno bajtů: 0 (0.0 B)
lo Link encap:Místní smyčka
inet adr:127.0.0.1 Maska:255.0.0.0
inet6-adr: ::1/128 Rozsah:Počítač
a dále:
$ ifconfig eth
eth: chyba při získávání informací o rozhraní Zařízení nebylo nalezeno
$ sudo ifconfig eth up
eth: Chyba při zjišťování příznaků rozhraní: Takové zařízení neexistuje
$ sudo ifconfig eth0 up
eth0: Chyba při zjišťování příznaků rozhraní: Takové zařízení neexistuje