Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Vaše pomoc je stále potřeba!

Autor Téma: Je potřeba OpenGL/ES 2.0  (Přečteno 2020 krát)

Myrmica

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 1701
    • Zobrazit profil
    • MYRMICA
Je potřeba OpenGL/ES 2.0
« kdy: 27 Března 2015, 13:20:28 »
Cílem tohoto příspěvku je zjistit, jakou mám vlastně verzi OpenGL.

podle tohoto:
Kód: [Vybrat]
pepik@PC-AS:~$ glxinfo | grep "OpenGL version"
OpenGL version string: 3.0 Mesa 10.1.3
je to 3.0 Ale viz níže:

Potřebuji nakreslit prostorový graf pomocí OpenGL, Graf se téměř nakreslí, ale hnusně šedě. Nedaří se mi ho jakkoli obarvit.
Narazil jsem v referencích na toto:
Citace
void QGLWidget::qglColor(const QColor & c) const
...
Note: This function is not supported on OpenGL/ES 2.0 systems.
Dám-li si výpis
Kód: [Vybrat]
glxinfotak se tam mimo jiné napíše i toto:
Kód: [Vybrat]
pepik@PC-AS:~$ glxinfo | grep "version" -C3
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
    GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
    GLX_ARB_create_context_robustness, GLX_ARB_fbconfig_float,
--
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_SGI_swap_control
client glx vendor string: Mesa Project and SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
    GLX_ARB_create_context_robustness, GLX_ARB_fbconfig_float,
--
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_SGI_make_current_read,
    GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync
GLX version: 1.4
GLX extensions:
    GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
    GLX_ARB_create_context_robustness, GLX_ARB_fbconfig_float,
--
    GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync
OpenGL vendor string: Intel Open Source Technology Center
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Desktop
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 10.1.3
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
--
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_OES_EGL_image, GL_OES_read_format, GL_S3_s3tc

OpenGL version string: 3.0 Mesa 10.1.3
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
    GL_3DFX_texture_compression_FXT1, GL_AMD_conservative_depth,

Tak jsem z toho volajaký zmetený a nevím jestli v PC mám OpenGL 1.4, 3.0 nebo 3.4.
Dá se z toho vyčíst jakou verzi OpenGL má vlastně v PC?
Grfiku mám tuto:
Kód: [Vybrat]
00:02.0 VGA compatible controller [0300]: Intel Corporation Xeon E3-1200 v2/3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0152] (rev 09) (prog-if 00 [VGA controller])
Subsystem: Intel Corporation Device [8086:2043]
Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 46
Memory at f7800000 (64-bit, non-prefetchable) [size=4M]
Memory at e0000000 (64-bit, prefetchable) [size=256M]
I/O ports at f000 [size=64]
Expansion ROM at <unassigned> [disabled]
Capabilities: <access denied>
Kernel driver in use: i915
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

marun

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 601
    • Zobrazit profil
Re:Je potřeba OpenGL/ES 2.0
« Odpověď #1 kdy: 27 Března 2015, 16:27:06 »
máš tam OGL 3.0, glx je OpenGL Extension to the X Window System http://en.wikipedia.org/wiki/GLX
OGL ES je pro mobilní systémy http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL_ES#OpenGL_ES_2.0


Myrmica

  • Závislák
  • ****
  • Příspěvků: 1701
    • Zobrazit profil
    • MYRMICA
Re:Je potřeba OpenGL/ES 2.0
« Odpověď #2 kdy: 27 Března 2015, 16:54:50 »
Díky, mě vlastně dostalo, že příklad dodaný tvůrcem systému nefungoval a ta zmínka o tom, že některé funkce týkající se barev jsou v ES nedostupné. Tak jen jsem se snažil ujistit že nemám ES. Na konec se to ukázalo jako chyba v příkladu, což mě ani ve snu nenapadlo.
Stolní strojek: OS– UBUNTU 16.04 x86_64, MB ASUS P8 Z68-V/GEN3, Intel® Core™ i5-3470 CPU @ 3.20GHz × 4 , 16GiB DDR3, GeForce GTX 670...
Notebook: ASUS U53Jc OS– UBUNTU 16.04 x86_64, Windows 7, Processor – Intel Core i5-460M (2,53 GHz), Graphics – switchable NVIDIA GeForce 310M and Intel GMA HD

 


Provoz zaštiťuje spolek OpenAlt.