Dobrý den,
před rokem jsem si zřídil mailserver a umístil jsem ho na VPS k Wedosu. Má pevnou IP a slouží jen k odesílání pošty, příjem pošty řeší jiný server na jiné IP. Jde přes něj 300-500 odchozích emailů denně, možná od 10ti lidí. V poslední době jsem se 2x potkal s tím, že pošta ode mě byla odmítnuta z důvodu politiky příjemce.
Jednou to bylo doménou vodafone.com a jednou hotmail.com.
U vodafonu to byl email obchoďákovi, který chudák za nic nemůže, ale po 4 dnech přijde hláška:
The mail system
<xxxx.xxxx@vodafone.com>: host cluster5.eu.messagelabs.com[193.109.254.3]
refused to talk to me: 501 Connection rejected by policy [7.7] 18404,
please visit www.messagelabs.com/support for more details about this error
message.
Co jsem zjistil, tak messagelabs je nějaká větev symantecu, ale bez nějaké inteligentní podpory.
Druhý případ byl ten, že odcházel email na soukromou doménu, která byla zřejmě hostovaná u Microsoftu a hláška byla
The mail system
<xxxx@xxxxx.biz>: host 112599169.pamx1.hotmail.com[65.54.188.109] said: 550
OU-002 (BAY004-PAMC2F8) Unfortunately, messages from 31.31.xx.xxx weren't
sent. Please contact your Internet service provider since part of their
network is on our block list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)
Tady ten odkaz aspoň vede na nějakou tabulku, ze které se dozvím, že to je dáno nějakými politikami.
Zkoušel jsem projet IP adresu různými kontrolami, ale nikde jsem žádnou zásadní blokaci neobjevil. Tak mi z toho vychází, že "nezprasená" IP adresa bude docela žádané zboží. Jaké máte s takovýmito neurčitými blokacemi zkušenosti? Je to běžné?
Je snad potřeba přejít na nějaký větší hosting? Bude stačit přejít k active24? nebo to mám celé přesunout někam ke gůglu nebo MS nebo aws, či co. Má to vůbec řešení?
Díky za nápady.