Mohli bychom o otm pokecat, protože autor příspěvku už se stejně neozývá.
Já nyní vyjádřím kompromisní nesouhlas (právě jsem ten termín vymyslel heč). Ono 32 i 64 architektura je víceméně kompatibilní. Problémy mohou nastat vlastně jen dva. Prvním je rozšířená adresace o dalších 32 bitů (taky jim to trvalo) a druhým problémem mohou být strojové instrukce. Intel s 64-kou vydal novou sadu instrukcí pro procesor, kde jsou obsaženy v nezměněném tvaru naprosto všechny staré a přidal pár nových. Nechci kecat, je to někde na WIKI, ale okolo 4 desítek by to mohlo být.
Z toho ale vyplývá, že Je jedno, jaký OS na jaký stroj našroubujete, a to až do doby, kdy půjde o velká čísla a zejména plovoucí desetinnou čárku. Tady zklamou na starých strojích veškeré přehrávače videa.
Ale zkompiluji-li program pro 32 a nebo pro 64 bit, pak se tyto dva kompiláty vůbec nemusí lišit. Záleží čistě na tom jak je napsán zdroják a jak kompilátor. Kupř. mi může kompilátor příkaz RETURN přeložit klasicky na C9, což pamatujeme ještě z dob 8bitů, anebo na 000000000000039 (střílím od boku) a ten pak fungovat na starých strojích nebude. Matematika a logika v programování nejsou totéž, což dobře víte.
Ta výjimka, jak o ní píšete může být pak mnoho let spolehlivě fungující stroj. V tom je nádherný vtip, kterým se často bavím.
Ale samozřejmě 32BIT NA 64BIT NEPATŘÍ A OBRÁCENĚ.
Vo tom samozřejmě nepolemizuji.